Wykorzystanie Internetu do działań marketingowych w przedsiębiorstwie Quantum Software

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Ogiela, Piotr
dc.date.accessioned 2013-10-29T14:07:45Z
dc.date.available 2013-10-29T14:07:45Z
dc.date.issued 2009-12-22 13:58:13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1228
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza wpływu rozwijającej się globalnie sieci internetowej na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, szczególnie w zakresie działań firmy w strefie zarządzania marketingiem, szczegółowe przedstawienie jak rozwija się marketing w powiązaniu z rozwojem i wykorzystaniem Internetu. Hipoteza przyjęta w pracy to: Na dojrzałych rynkach, o dużym nasileniu konkurencji, przedsiębiorstwo może uzyskać przewagę konkurencyjna poprzez marketingową obsługę klienta za pośrednictwem Internetu w sposób bardziej efektywny niż za pomocą tradycyjnych nośników reklamy. W pracy zaprezentowano koncepcje, że zanim firma zdecyduje na skorzystanie z Internetu w celu przeprowadzenia kampanii marketingowej, powinna zadać sobie pytanie, czy akurat w jej przypadku możliwe jest efektywne wykorzystanie możliwości tego medium. Jakkolwiek byłyby one bowiem atrakcyjne, żadne z nich źródło korzyści dla firmy, jeśli określeni jasno odbiorcy, do których pragnie ona dotrzeć, nie nie są użytkownikami sieci. Po pierwsze firma powinna wiec określić, czy i w jakim stopniu, grupa docelowa danej firmy korzysta z Internetu. Po drugie firma powinna także wziąć pod rozwagę to, w jakim stopniu produkt lub usługa, który chce reklamować, nadaje się do reklamowania w sieci oraz jakich korzyści z faktu zaistnienia w wirtualnym świecie może oczekiwać. Firma, przed podjęciem ostatecznej decyzji – wykorzystać marketing internetowy czy nie - powinna się jeszcze określić, co może uzyskać dzięki zaistnieniu w Internecie – czy chce m.in. wzornic markę przez reklamę, upowszechnić sprzedaż, dotrzeć na nowe rynki i do nowych klientów. Wykazano, że główne korzyści z obecności w nowym medium to przede wszystkim: wiedza na temat sposobów wykorzystywania sieci dla celów komercyjnych, nawiązanie nowych kontaktów i współpracy, przyśpieszenie i ułatwienie komunikacji z szeroko rozumianym rynkiem (klienci, udziałowcy, dostawcy itp.), większa ilość zamówień na towary. Najczęściej jednak wskazywaną przez firmy korzyścią odniesioną z przyłączenia do Internetu, było pozytywne oddziaływanie na wizerunek własnej marki. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.subject internet pl
dc.subject marketing internetowy pl
dc.subject obsługa klienta pl
dc.title Wykorzystanie Internetu do działań marketingowych w przedsiębiorstwie Quantum Software pl
dc.title.alternative The use of Internet in management of marketing operations at Quantum Software Company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-29T13:18:13Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info