Elementy zarządzania zasobami ludzkimi w szkolnictwie na terenie gminy Grybów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Gawlik, Renata
dc.date.accessioned 2013-10-30T10:55:20Z
dc.date.available 2013-10-30T10:55:20Z
dc.date.issued 2010-02-10 10:07:49
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1240
dc.description.abstract Przedmiotem pracy jest analiza elementów systemu zatrudnienia, tj. awansu, motywowania, oceny, doskonalenia zawodowego oraz warunków pracy i płacy nauczycieli w szkolnictwie na terenie gminy Grybów. Problem pracy sprowadza się do pytania: jak są realizowane elementy awansu, motywowania, oceniania, doskonalenia zawodowego, warunki pracy i płacy w gminie Grybów? W pracy wyodrębniono następujące cele: • Cel poznawczy pracy, który jest próbą ukazania istoty i aspektów zarządzania zasobami ludzkimi oraz szkolnictwa jako obszaru zarządzania zasobami ludzkimi występujących w literaturze przedmiotu. • Celem praktycznym pracy jest ustalenie jak są realizowane elementy zatrudniania, awansu, motywowania, oceniania, doskonalenia zawodowego, warunków pracy i płacy w szkolnictwie na terenie gminy Grybów oraz omówienia wybranych elementów zarządzania zasobami ludzkimi dotyczących nauczycieli zatrudnionych w szkolnictwie na terenie gminy Grybów. W kontekście tak postawionych celów podjęto w pracy próbę zweryfikowania następującej hipotezy głównej: • Zaangażowanie i dobra praca nauczycieli zależy od przejrzystego systemu zatrudnienia, ścieżki awansu, motywowania, oceny, doskonalenia zawodowego oraz dobrych warunków pracy i płacy realizowanych w szkolnictwie. W realizacji postawionych celów i weryfikacji hipotez wykorzystano badania empiryczne. Badania empiryczne przeprowadzono w oparciu o materiały i informacje wtórne z gminy Grybów. Każdy nauczyciel rozpoczynający pracę w szkole musi realizować ścieżkę awansu. Ścieżka awansu umożliwia poszerzenie wiedzy i zdobycie nowych umiejętności, co wpływa na lepszą pracę i zaangażowanie nauczyciela. Skuteczne motywowanie nauczyciela prowadzi do lepszego działania, rozwoju oraz podnoszenia własnych kompetencji zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. Także obiektywna i sprawiedliwa ocena motywuje do rozwoju zawodowego i wzrostu efektywności pracy nauczyciela. Dobre i bezpieczne warunki pracy i płaca, która składa się z wynagrodzenia zasadniczego i dodatków motywują do lepszej pracy i zaangażowania nauczyciela. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject zasoby pracy pl
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.subject szkolnictwo pl
dc.subject gmina pl
dc.subject oświata pl
dc.title Elementy zarządzania zasobami ludzkimi w szkolnictwie na terenie gminy Grybów pl
dc.title.alternative Elements of human resources management from the terriotory of the municipalities of Grybów pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-30T10:14:41Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info