Abstract:
Tematem niniejszej pracy jest strategia promocji w promowaniu polskich uzdrowisk
na przykładzie Krynicy - Zdrój. Celem tej pracy jest przekazanie jak ważnym i wpływowym elementem marketingu jest promocja dla prawidłowego funkcjonowania polskich kurortów i utrzymania się na rynku konkurencyjnym. Rozważania przeprowadzono w pięciu rozdziałach. W rozdziale pierwszym i drugim o charakterze teoretyczno - opisowym zdefiniowane zostało pojęcie promocji, jej miejsce w marketingu mix, funkcje i cele oraz podstawowe narzędzia promocji i ich zastosowanie. Natomiast rozdział trzeci opiera się na przybliżeniu pojęcia i podstawowych zasad funkcjonowania polskiego uzdrowiska. Rozdział czwarty charakteryzuje dokładnie Krynicę Zdrój jako miejscowość uzdrowiskową. Analiza empiryczna odnosząca się do oceny promocji Krynicy Zdrój umieszczona jest w rozdziale piątym. Odpowiednia analiza promocji Krynicy Zdrój pozwoli na wysunięcie odpowiednich wniosków, które stanowią podstawę do przeprowadzenia zmian i dążenia do utrzymania pozycji lidera na rynku polskich uzdrowisk. Po przeprowadzonych badaniach stwierdzono, że Krynica Zdrój nie jest odpowiednio reklamowana, przede wszystkim za mało. Wiele minusów w promocji wpływa ujemnie na pozycję Krynicy Zdrój wśród innych polskich uzdrowisk . Analizując zagadnienie promocji można stwierdzić, iż jest ona bardzo ważnym elementem w walce z konkurencją i bez której prawidłowe funkcjonowanie rynku jest zakłócone w każdej dziedzinie gospodarki.