Abstract:
Celem pracy jest identyfikacja i analiza narzędzi promotion - mix wykorzystywanych do promocji produktu turystycznego. Cel ten zdeterminował postawienie hipotezy badawczej
zakładającej, iż równoczesne wykorzystanie w promocji produktu turystycznego poszczególnych narzędzi promotion mix zwiększa szansę na skuteczne dotarcie do klienta.
Do weryfikacji założonej hipotezy niezbędne jest sformułowanie następujących cząstkowych pytań badawczych: 1. Jakie narzędzia promotion mix wykorzystywane są w promocji produktu turystycznego? 2. Które z narzędzi odznacza się największą skutecznością a które stanowią narzędzia pomocnicze? 3. Jakie działania projakościowe należy prowadzić i które z nich podkreślić w promocji by skutecznie zainteresować klienta? W pracy wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu, strony internetowe i artykuły prasowe. W ramach badań bezpośrednich wykorzystano metodę ankiety oraz wywiadu. Uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze pozwoliło pozytywnie zweryfikować hipotezę badawczą zakładającą, iż równoczesne wykorzystanie w promocji produktu turystycznego poszczególnych narzędzi promotion mix zwiększa szansę na skuteczne dotarcie do klienta.