Restrukturyzacja przedsiębiorstwa jako sposób zmiany kultury organizacyjnej na przykładzie Poczty Polskiej S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Bugara, Beata
dc.date.accessioned 2013-11-07T14:32:05Z
dc.date.available 2013-11-07T14:32:05Z
dc.date.issued 2010-12-10 19:53:21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1388
dc.description.abstract Współczesna gospodarka rynkowa, ogarnęła już cały świat, niemal wszystkie sposoby osiągania sukcesów zdają się być rozpoznawane i opanowane. Czynniki sukcesu zaliczane do tzw. czynników twardych, szybko przenikają granice państw i struktury przedsiębiorstw. Dlatego też, wiele organizacji koncentruje się na tzw. czynnikach miękkich, do których zalicza się tworzenie i wykorzystanie w praktyce swoistej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa, jako głównego czynnika przewagi konkurencyjnej. W toku tej problematyki przedkładana jest niniejsza praca. Aby ukazać ją w bardziej wyrazistym kontekście posłużono się przedsiębiorstwem Poczta Polska S.A., dla którego zmiany na wielu płaszczyznach pozwolą stawić czoła, pojawiającej i rosnącej w siłę coraz większej konkurencji. Głównym celem badań prezentowanych w pracy było poznanie możliwości zmiany kultury organizacyjnej Poczty Polskiej S.A. w ramach dokonywanych w przedsiębiorstwie procesów restrukturyzacyjnych, a więc konieczności weryfikacji dotychczasowego systemu wartości uznawanych przez członków tej organizacji. Badania przeprowadzone były wśród pracowników zatrudnionych w urzędach pocztowych zlokalizowanych w Nowym Sączu. Dla potrzeb niniejszej pracy zdecydowano się na zastosowanie metody badawczej jaką jest ankieta. Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 17-19.11.2010. Kultura organizacyjna Poczty Polskiej zmienia się w kierunku zachowań, które charakteryzują organizacje działające z powodzeniem od lat w warunkach konkurencji rynkowej, a takie postawy pożądane są wśród pracowników Poczty Polskiej, która od niedawna musi stawić czoła rosnącej w siłę konkurencji. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject przedsiębiorczość pl
dc.subject restrukturyzacja pl
dc.subject kultura organizacyjna pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.subject restrukturyzacja przedsiębiorstw pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject konkurencja pl
dc.title Restrukturyzacja przedsiębiorstwa jako sposób zmiany kultury organizacyjnej na przykładzie Poczty Polskiej S.A. pl
dc.title.alternative Restructuring of the enterprise as a way of changing corporate culture on the example of Poczta Polska S.A. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-07T08:22:59Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info