Argumentacja perswazyjna w reklamach telewizyjnych adresowanych do kobiet

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Leśniak, Iwona
dc.date.accessioned 2013-11-07T14:34:16Z
dc.date.available 2013-11-07T14:34:16Z
dc.date.issued 2010-03-22 08:44:58
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1389
dc.description.abstract W niniejszej pracy podjęto próbę oceny skuteczności argumentacji perswazyjnej w reklamie telewizyjnej kosmetyków. Jednocześnie celem pracy było ustalenie, jaki wpływ ma reklama na decyzje zakupowe kobiet. Pierwsze trzy rozdziały pracy koncentrują się na przedstawieniu reklamy jako instrumentu nie tylko marketingowego ale także perswazyjnego, jednak ze szczególnym uwzględnieniem roli mediów. Ukazane zostały różne ujęcia definicyjne oraz funkcje reklam z ich podziałem według przyjętych kryteriów. Szczególną rolę reklamy telewizyjnej przedstawiono w kontekście wybranych teorii komunikacji. Stąd też w pracy przyjęto rozumienie reklamy jako komunikatu perswazyjnego i skupiono uwagę na sposobach argumentacji w reklamie telewizyjnej, jej strategiach, rodzajach i sposobach wywierania wpływu na konsumentki. Kolejnym krokiem było przedstawienie portretu kobiety korzystającej z reklamy telewizyjnej kosmetyków. Czwarty rozdział pracy licencjackiej zawiera metodologię badań własnych z określeniem problemu i celów badawczych oraz sformułowaną hipotezą. W przeprowadzonych przeze mnie badaniach wzięły udział kobiety zainteresowane reklamą produktów kosmetycznych. Badania pozwoliły mi uzyskać odpowiedź na pytanie czy jesteśmy świadomi jak skuteczny jest język reklam, w których dominuje funkcja perswazyjna. Dziś reklama może ofiarować nam młodość, gładką skórę i podziw otoczenia, bo tak naprawdę to nie sprzedaje się szamponu tylko piękne włosy, nie pastę do zębów lecz białe, zdrowe zęby. W badaniach potwierdziło się, że ulegamy reklamie i kupujemy produkty a zwłaszcza gdy są poparte autorytetem osoby znanej i lubianej. Jak wynika z badania, pomimo że jesteśmy świadomi perswazji przekazu reklamowego często decydujemy się na reklamowane produkty zwłaszcza, gdy reklamowany produkt jest werbalnie zaprezentowany w perswazji przekonująco. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama w mass mediach pl
dc.subject marketing pl
dc.subject konsument pl
dc.subject kosmetyki pl
dc.title Argumentacja perswazyjna w reklamach telewizyjnych adresowanych do kobiet pl
dc.title.alternative Persuasive reasoning in TV commercials targeted at women pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-06T14:37:07Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info