Wpływ reklamy na psychikę dziecka

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Ciesielczyk, Grażyna
dc.date.accessioned 2013-11-08T14:03:51Z
dc.date.available 2013-11-08T14:03:51Z
dc.date.issued 2012-01-22 17:03:40
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1405
dc.description.abstract Zasadniczym celem pracy jest przedstawienie jaki wpływ ma reklama na psychikę dziecka. Pierwsza część pracy dotyczy psychologii rozwoju, czym się zajmuje i jakie są stadia rozwojowe oraz psychologii wychowawczej. W kolejnej części omówiono reklamę i marketing oraz porównano reklamę i psychologię. W ostatnim etapie prezentowane są wyniki badań własnych. Przeprowadzona analiza wyników będzie próbą odpowiedzi na pytania badawcze, które dotyczą wpływu reklamy na psychikę dziecka oraz czy reklama ma pozytywny, czy też negatywny wpływ na rozwój psychiczny dziecka. Pytania badawcze: 1. Czy płeć różnicuje poziom wpływu reklamy na dzieci? 2. Czy reklama wpływa pozytywnie, czy też negatywnie na rozwój psychiczny dziecka? Hipotezy: 1. Dziewczęta bardziej ulegają wpływowi reklamy niż chłopcy, gdyż są bardziej emocjonalne. 2. Reklama źle wpływa na psychikę dziecka, ponieważ w okresie dwuletniej obserwacji dzieci w wieku nauczania zintegrowanego oraz szkoły podstawowej i gimnazjum zauważono zły wpływ przejawiający się tym, iż dzieci potrafią będąc na zakupach w sklepie wymusić na rodzicach produkt zobaczony w reklamie, który tak naprawdę do niczego im nie posłuży. Wyniki przeprowadzonych badań ankietowych przeprowadzonych w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Ciężkowicach oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku potwierdziły hipotezy poddane w mojej pracy weryfikacji. Dzięki 100 anonimowym osobom udało się potwierdzić, iż reklama źle wpływa na psychikę dziecka oraz że dziewczęta są bardziej podatne na wpływ reklamy niż chłopcy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject psychologia człowieka pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.subject badania marketingowe pl
dc.subject podejmowanie decyzji pl
dc.subject wychowanie pl
dc.title Wpływ reklamy na psychikę dziecka pl
dc.title.alternative The influence of advertising on a child`s psyche pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-08T11:54:16Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info