Marketing jako sfera kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw zaawansowanych technologicznie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Wołoszczak, Przemysław
dc.date.accessioned 2013-11-12T10:51:18Z
dc.date.available 2013-11-12T10:51:18Z
dc.date.issued 2010-03-31 07:24:49
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1429
dc.description.abstract Wydaje się, iż zainteresowanie problematyką konkurencyjności zwłaszcza teraz, na początku XXI wieku, wynika z faktu, iż osiągnięcie powodzenia na rynku staje się coraz trudniejsze dla wielu jego podmiotów. Celem pracy jest kompleksowa analiza procesu tworzenia przewagi konkurencyjnej na przykładzie przedsiębiorstw zaawansowanych technologicznie w sferze marketingu. Tak sformułowany cel pracy zdeterminował następujące pytania badawcze: 1. W jaki sposób marketing przyczynia się do kształtowania pozycji konkurencyjnej. 2. Jakie są powszechnie znane i skuteczne sposoby umacniania pozycji konkurencyjnej. 3. Jakie strategie marketingowe wykorzystywane są do budowania przewagi konkurencyjnej na rynku finansowym. Wnioski wynikające z rozważań podjętych w pracy dowodzą, że wbrew pojawiającym się opiniom marketing staje się nieodzowny w zdobywaniu i utrwalaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i organizacji rynkowych. Ważną konstatacją jest, iż większość kadry menedżerskiej nie widzi w przyszłości alternatywy dla orientacji marketingowej dla przedsiębiorstw funkcjonujących w warunkach konkurencyjnych. Orientacja marketingowa powinna stanowić punkt wyjścia w podejmowaniu strategicznych decyzji związanych z ich rozwojem i wzrostem. Analiza przeprowadzona w pracy potwierdziła tezę, iż nie ma uniwersalnego wzorca tworzenia przewagi konkurencyjnej. Dynamiczne, a w okresach transformacji ustrojowej wręcz rewolucyjne zmiany na rynkach wymuszają ciągłe dostosowywanie się jego uczestników lub wręcz stosowanie strategii marketingowych antycypujących zmiany otoczenia, co przekładać się musi na konieczność prowadzenia stałych dociekań w tej dziedzinie. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject konkurencyjność przedsiębiorstwa pl
dc.subject marketing pl
dc.subject przedsiębiorstwo technologiczne pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.title Marketing jako sfera kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw zaawansowanych technologicznie pl
dc.title.alternative Marketing as a zone of gaining a competitive advantage in the technology advanced enterprises pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-10T11:33:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info