Wpływ reklamy telewizyjnej na dziecko w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o badania własne

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dołhasz, Magdalena
dc.contributor.author Natanek, Elżbieta
dc.date.accessioned 2013-11-13T08:25:49Z
dc.date.available 2013-11-13T08:25:49Z
dc.date.issued 2010-04-08 11:23:51
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1446
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest systematyka pojęć z zakresu reklamy, postaw i zachowań konsumenta oraz zidentyfikowanie wpływu reklam na dzieci. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony jest zagadnieniu reklamy. Zaprezentowano w nim genezę oraz pojęcie reklamy, jej funkcje, cele i zadania. Przedstawiono rodzaje reklamy oraz specyfikę reklamy telewizyjnej. Rozdział drugi omawia zagadnienia konsumenta. Przedstawione zostały istota i typy zachowań konsumenta na rynku oraz czynniki oddziałujące na niego. Scharakteryzowano postawy i procesy zachowań konsumenckich oraz pokrótce przedstawiono także sytuację dziecka jako konsumenta reklamy. Trzecia część pracy zawiera informacje dotyczące funkcjonowania reklamy na rynku. Poświęcona jest także dziecku w młodszym wieku szkolnym, jego charakterystyce i oddziaływaniu reklam telewizyjnych na psychikę takiego odbiorcy. W rozdziale czwartym zaprezentowano wyniki badań, potwierdzające wpływ reklamy telewizyjnej na dzieci. Znalazły się w nim dane uzyskane drogą ankietową oraz informacje zgromadzone podczas wywiadów z rodzicami. W końcowej fazie tego rozdziału przedstawione wnioski na temat wpływu reklamy telewizyjnej na dzieci w Polsce. Reklamy telewizyjne mają duży wpływ na psychikę dziecka, pobudzają łakomstwo, agresję, egoizm, erotyzację wyobraźni, wpływają na przyjmowanie postawy konsumpcyjnej. Oglądanie reklam telewizyjnych jest dla dzieci przeżyciem, nie chcą rozumieć reklam, tylko je czuć, fascynują się nimi, dlatego ich młode, chłonne osobowości są tak podatne na wszelkiego rodzaju perswazję. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama w mass mediach pl
dc.subject konsument pl
dc.subject dzieci szkolne pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject reklama prasowa pl
dc.subject reklama radiowa pl
dc.subject reklama pocztowa pl
dc.subject reklama zewnętrzna pl
dc.subject reklama w internecie pl
dc.title Wpływ reklamy telewizyjnej na dziecko w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o badania własne pl
dc.title.alternative The impact of television commercial for pre – school children based on self – research pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-12T12:58:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info