Ocena strategii kreacji przekazu i skuteczność reklamy w oparciu o konkurs Effie w Polsce w latach 2005-2009

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiktor, Jan
dc.contributor.author Jaśkowski, Maciej
dc.date.accessioned 2013-11-13T08:27:26Z
dc.date.available 2013-11-13T08:27:26Z
dc.date.issued 2010-04-08 13:56:49
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1447
dc.description.abstract Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza strategii kreacji działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwo komunikujące się z rynkiem i zarazem jej skuteczności. Właściwie opracowana strategia komunikacji marketingowej ma kluczowe znaczenie dla firmy bądź marki jej produktu lub usługi ze względu na budowanie więzi z potencjalnym odbiorcą mogącym się stać w dłuższej perspektywie konsumentem lojalnym, a idąc dalej ambasadorem marki. Przekaz reklamowy jest tym samym formą dialogu prowadzonego pomiędzy przedsiębiorstwem będącym nadawcą a potencjalnym klientem czyli odbiorcą. Istotnym jest aby komunikacja przebiegała dwutorowo, stąd też ważną rolę odgrywa precyzyjnie sformułowany komunikat. Reklama bowiem ma na celu zakomunikować unikalną propozycję sprzedaży, która z punktu widzenia odbiorcy jest kluczowa w momencie podejmowania decyzji zakupowych i ze względu na właściwe umieszczenie produktu bądź usługi na jego indywidualnej mapie preferencji pozwala z kolei nadawcy osiągać zyski sprzedażowe. Uświadomienie przewagi oferty nadawcy przekazu nad dobrami konkurencji jako niepowtarzalnej i najlepszej wbrew pozorom nie jest zadaniem łatwym. Prawie wszystkie komunikaty wysyłane do finalnych odbiorców zawierają w sobie unikalną obietnicę marki. Stąd też istotnym jest opracowanie szczegółowo planu kampanii reklamowej zarówno ze względu na wykorzystanie właściwych mediów jak i od strony ogólnej kreacji działań reklamowych. Właściwy sposób zakodowania przekazu w postaci tekstu, filmu, obrazu i dźwięku jest bowiem odzwierciedleniem intencji nadawcy, który za ich pomocą komunikuje się z odbiorcą. Strategia kreacji zatem umożliwia spełnienie intencji nadawcy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikowanie marketingowe pl
dc.subject reklama pl
dc.subject promocja pl
dc.subject agencje reklamowe pl
dc.subject rynek reklamy pl
dc.title Ocena strategii kreacji przekazu i skuteczność reklamy w oparciu o konkurs Effie w Polsce w latach 2005-2009 pl
dc.title.alternative Evaluation of promotional strategy and advertising effectiveness based on annual Effie Awards in the years 2005-2009 pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-12T12:57:53Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info