Rozpoznawalność i zastosowanie technik ambient marketingu na polskim rynku reklamy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jasieński, Michał
dc.contributor.author Fijak, Marcin
dc.date.accessioned 2013-11-14T08:12:03Z
dc.date.available 2013-11-14T08:12:03Z
dc.date.issued 2012-03-12 00:28:13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1477
dc.description.abstract Niniejsza praca ma na celu zbadanie rozpoznawalności i wykorzystania technik ambient marketingu na polskim rynku reklamy. Część teoretyczna pracy zawiera przedstawienie ambientu jako rodzaju nośników reklamowych oraz opis wykorzystania owych nośników na przykładzie case study kampanii wdrożeniowej marki Heyah. Część empiryczna przy użyciu ankiety (zaprojektowanej specjalnie na potrzeby niniejszego opracowania) bada opinie respondentów na temat kosztów nośników reklamowych oraz ich wpływu na odbiorców reklam. Z przeprowadzonych badań wynika, że wpływ kampanii na odbiorcę nie zależy od kosztów zastosowanego nośnika, oraz, że w odniesieniu kosztów kampanii reklamowych do ich wpływu na odbiorców, respondenci nie wykluczają użycia tańszych nośników reklamowych, które w ich opinii są równie efektywne co nośniki bardziej kosztowne. 38% respondentów zadeklarowało praktyczną wiedzę na temat projektowania kampanii reklamowych. Zdaniem respondentów najbardziej wpływającymi na odbiorcę elementami przekazu reklamowego są nieszablonowość i humor (odpowiednio 36% oraz 31% najwyższych ocen punktowych); 26% respondentów zadeklarowało, że spotkało praktyczne zastosowanie przekazu ambientowego. pl
dc.description.abstract The purpose of this thesis is to investigate recognition and usage of ambient marketing techniques on the Polish advertisement market. Theoretical part of the thesis presents ambient marketing as advertisement carrier, and describes usage of ambient with the case study about implementation of the Heyah brand to the Polish telecommunication market. Empirical part investigates opinions of respondents on the topic of costs and influence of several advertisement carriers used in the Polish market. I show that there is no relationhip between costs of marketing campaign and its influence on consumers; moreover, the respondents do not disqualify usage of cheaper advertisement carriers, which are as effective as the expensive ones in the opinion of respondents. 38% of respondents declared practical knowledge of creating advertising campaigns. According to respondents the biggest influence on consumers is achieved with humor and novelty (36% and 31,% of highest point results, respectively); 26% of surveyed people saw practical use of ambient media. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject reklama pl
dc.subject telefonia komórkowa pl
dc.subject marketing partyzancki pl
dc.subject marketing niestandardowy pl
dc.title Rozpoznawalność i zastosowanie technik ambient marketingu na polskim rynku reklamy pl
dc.title.alternative Recognition and usage of ambient marketing techniques on the Polish advertisement market pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-13T12:41:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info