Abstract:
W pracy starano się przywołać najważniejsze zagadnienia związane z kreowaniem tożsamości i wizerunku on-line, definicje, środki i narzędzia reklamy internetowej, sposoby na badanie efektywności i skuteczności e-reklamy oraz w jaki sposób firma P.H.U. FARTA może korzystać z dobrodziejstw Internetu. Niniejsza praca ma za zadanie przybliżyć powyższe zagadnienia, a na przykładzie firmy P.H.U FARTA wykazać, iż witryna internetowa jest jednym z głównych czynników wpływającym na percepcję firmy. Dla potrzeb pracy zostały przeprowadzone wywiady z właścicielem firmy i z dyrektorem do spraw marketingu i sprzedaży oraz badania, które miały charakter informacyjny. Dzięki temu pozyskano informacje na temat strategii marketingowej on-line oraz celów prowadzenia tej działalności, a także formach i środkach reklamy internetowej. W celu zebrania materiału potrzebnego do analizy wizerunku wirtualnego firmy oraz sposobu jej postrzegania zadano pytania wybranym klientom firmy. Badanie to pozwoliło na uzyskanie danych dotyczących opinii korzystających z oferty firmy. Na przykładzie firmy P.H.U. FARTA wykazano, iż e-reklama wpływa niekorzystnie na postrzeganie firmy. Pokazano sposoby i formy reklamy internetowej jakimi przedsiębiorstwo się posługuje. Z powodu wielu defektów prowadzenia tej działalności on-line wizerunek firmy uzyskuje negatywne opinie - przez co traci klientów. Serwis WWW firmy P.H.U. FARTA funkcjonuje niewłaściwie, pokazano wiele błędów strony WWW, całość serwisu nie przynosi zamierzonego efektu, a skuteczność reklamy internetowej w P.H.U. FARTA jest niska.