Franczyza jako forma prowadzenia działalności w Polsce na przykładzie Polskiego Koncernu Naftowego Orlen S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mikulec, Marek
dc.contributor.author Basta-Wilk, Jowita
dc.date.accessioned 2013-11-21T10:57:23Z
dc.date.available 2013-11-21T10:57:23Z
dc.date.issued 2010-06-25 19:25:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1661
dc.description.abstract Przedmiotem pracy jest prezentacja franczyzy, uznanej za doskonałą formę prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Polski, gdzie ten system sprzedaży towarów, usług, czy technologii jest stosunkowo nowy. Praca prezentuje wykorzystanie franczyzy w naszym kraju na przykładzie Polskiego Koncernu Naftowego Orlen S.A. Głównym celem pracy jest przedstawienie funkcjonowania franczyzy w Polsce a także przeprowadzenie analizy tego sposobu prowadzenia działalności gospodarczej zarówno pod względem korzyści, jakie niesie za sobą jak i związanego z nią ryzyka. Analiza ta przede wszystkim ma posłużyć pokazaniu wpływu owego systemu na rozwój przedsiębiorczości w Polsce. W pracy podjęto próbę weryfikacji hipotezy stwierdzającej, że franczyza to dobry system sprzedaży towarów, usług i technologii, który ma pozytywne oddziaływanie na rozwój przedsiębiorczości w Polsce, mimo krótkiej historii jego zastosowania. Wysunięta hipoteza opiera się przede wszystkim na danych publikowanych na oficjalnej stronie Polskiego Koncernu Naftowego Orlen S.A. oraz na statystykach Głównego Urzędu Statystycznego, udostępniającego dane dotyczące dynamiki rozwoju poszczególnych form działalności gospodarczej, które wskazują na coraz większą popularność franczyzy, jako systemu sprzedaży, mającego duży wpływ na rozwój gospodarki w Polsce. Głównym celem części praktycznej pracy była analiza zjawiska franczyzy zarówno pod względem korzyści, jakie niesie za sobą prowadzenie działalności gospodarczej w tej postaci, jak również ryzyka z tym związanego. Do realizacji tego celu posłużył wywiad bezpośredni oraz analiza źródeł wtórnych dotyczących badanego przedsiębiorstwa. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject franchising pl
dc.subject dziedziny zastosowania franchisingu pl
dc.subject umowa franchisingowa pl
dc.subject sieci franchisingowe pl
dc.subject rynek paliw pl
dc.title Franczyza jako forma prowadzenia działalności w Polsce na przykładzie Polskiego Koncernu Naftowego Orlen S.A. pl
dc.title.alternative Franchising as a form of conducting activity in Poland on the example of Polish Oil Syndicate Orlen S.A. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-21T08:19:04Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info