Efektywność działań promocyjnych przedsiębiorstw w Internecie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Fryżlewicz, Tomasz
dc.date.accessioned 2013-11-22T19:49:25Z
dc.date.available 2013-11-22T19:49:25Z
dc.date.issued 2010-07-08 19:04:52
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1687
dc.description.abstract Dynamika zmian w obszarze promocji internetowej, jak również w sposobach pomiaru efektywności, skłania do głębokiej refleksji nad wieloma problematycznymi aspektami wspomnianych zagadnień. Dlatego też stanowi ona zasadniczą inspirację oraz motywację wyboru tematu niniejszej pracy magisterskiej. Wskazuje ona także na jej główne cele, za jakie można uznać próbę odpowiedzi na kluczowe pytania: czym jest efektywność, jakie jest jej znaczenie dla przedsiębiorstw, jak należy nią zarządzać oraz w jaki sposób dokonywać jej pomiaru. Warto podkreślić, iż ważnym elementem pracy jest również weryfikacja założonej tezy, w myśl której Internet jest efektywnym kanałem przekazu informacji marketingowej. W ramach pracy zrealizowano także badanie własne przeprowadzone metodą kwestionariuszową, wykorzystując do tego celu technikę ankiety internetowej. Ankieta została umieszczona w serwisie internetowym eBadania.pl. Łącznie zebrano 300 poprawnie wypełnionych kwestionariuszy. Na podstawie rezultatów przeprowadzonego badania określono kluczowe czynniki wpływające na odbiór przekazów promocyjnych prezentowanych w sieci. Wykazano, że na wzrost efektywności form reklamowych on-line wpływa przede wszystkim ich ciekawa tematyka, ale także intrygujący charakter. Skuteczną zachętę do zainteresowania się internetowym komunikatem promocyjnym stanowi ponadto informacja o atrakcyjnej nagrodzie, bądź też wyjątkowej okazji. Warto jednocześnie zaznaczyć, iż badani internauci cenią sobie formy reklamowe, które są użyteczne i nie nachalne. Ponadto, bardzo cenioną cechą przekazów promocyjnych jest także ich wiarygodność. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject internet pl
dc.subject komunikowanie marketingowe pl
dc.subject promocja pl
dc.subject informacja marketingowa pl
dc.subject promocja przedsiębiorstwa
dc.title Efektywność działań promocyjnych przedsiębiorstw w Internecie pl
dc.title.alternative The effectiveness of promotional activities performed by companies in Internet pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-22T10:54:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info