Znaczenie analizy strategicznej w identyfikacji i budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie "Pijalni Czekolady Wedla" w Krakowie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Miś, Bartosz
dc.date.accessioned 2013-11-25T15:05:14Z
dc.date.available 2013-11-25T15:05:14Z
dc.date.issued 2010-07-19 13:53:44
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1744
dc.description.abstract Analiza strategiczna jest swoistą „siatką” wyłapującą szanse i zagrożenia kryjące się w otoczeniu firmy, a także pozwalającą ocenić potencjał przedsiębiorstwa, jego kluczowe kompetencje i umiejętności. Analiza strategiczna zapewnia odpowiedź na pytanie: w jakich warunkach będzie działała organizacja w przyszłości oraz jakie są możliwości dostosowania się do nich. Taka analiza może być także skutecznym narzędziem identyfikowania i budowania przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa na rynku. Dlatego moim postanowieniem było napisanie pracy magisterskiej na temat analizy strategicznej pijalni czekolady w Krakowie, która w 4 rozdziałach określa zarys planu strategicznego poprzez użycie odpowiednich narzędzi analizy. Głównym celem podjętym w pracy było zbadanie roli jaką pełni analiza strategiczna w identyfikowaniu i budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz ocenie jego strategii. Starałem się je dopasować w taki sposób, aby zapewnić odpowiednie wykreowanie badań. Przeprowadzono badania w oparciu o ankietę na grupie około 100 klientów pijalni, ponieważ uważam, iż dobrze przemyślana i opracowana ankieta oraz opracowana na jej podstawie analiza strategiczna przedsiębiorstwa może posłużyć jako ważne źródło gromadzenia informacji na temat obecnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Z przeprowadzonych badań okazuje się, że znaczna część polskich gospodarstw domowych delektuje się czekoladą w różnych postaciach. Jako główne powody spożywania czekolady możemy podać: przejaw tradycji, reakcja na brak słodkości lub wiara w zbawienny wpływ czekolady na nasze dobre samopoczucie w trudnych i stresujących sytuacjach. Z badań przeprowadzonych przez firmę Claritas Polska okazuje się, że osładzamy sobie życie niezależnie od uwarunkowań ekonomicznych i politycznych, stopnia zamożności i stopy bezrobocia w danym regionie. Wszyscy chcemy spożywać czekoladę. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia rozwoju przedsiębiorstwa pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject analiza otoczenia konkurencyjnego pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.title Znaczenie analizy strategicznej w identyfikacji i budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie "Pijalni Czekolady Wedla" w Krakowie pl
dc.title.alternative The meaning of strategic analysis in identifying and building competition supremacy of a company on the example of "Pijalnia Czekolady Wedla" in Krakow pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-25T09:16:27Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info