Produkt-determinant wpływający na zachowanie konsumenta przy podejmowaniu decyzji zakupu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Zaucha - Wiśnicka, Agnieszka
dc.date.accessioned 2013-11-26T09:21:48Z
dc.date.available 2013-11-26T09:21:48Z
dc.date.issued 2012-01-25 23:23:09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1754
dc.description.abstract W pracy zostały opisane czynniki, które mają wpływ na zachowanie konsumenta; w szczególności jeden z nich tj. produkt, jak również sposoby oddziaływania tego elementu marketingowego na rynek. Celem badań była ocena w jakim stopniu poszczególne cechy produktu mają wpływ na zachowanie konsumenta. Hipotezy badawcze: 1. Największy wpływ na nabywcę przy zakupie ma cena produktu. 2. Nabywca jest skłonny zrezygnować z zakupu produktu droższego o wyższej jakości na rzecz produktu tańszego gorszej jakości. 3. Konsument często rezygnuje z gwarancji wliczonych w cenę zakupu na rzecz niższej ceny produktu. Przedmiotem badań są różne cechy produktu, począwszy od produktu fizycznego, poprzez opakowanie, cenę. Badania zostały przeprowadzone w grudniu 2011 roku na terenie miasta Tarnów, wywiady z respondentami odbywały się w miejscach ich zamieszkania. W badaniu udział wzięło 100 losowo wybranych osób. W badaniach wykorzystano kwestionariusz ankiety. Podsumowując można stwierdzić, że produkt jest jednym z najważniejszych elementów marketingowych każdej firmy. Produkt musi posiadać swoje konkretne cechy, które pozwalają na pełne zaspokojenie potrzeb końcowego nabywcy, musi również posiadać swoje wyróżniające wartości użytkowe. Jedną z najważniejszych cech, która przyciąga konsumenta to wysoka jakość oraz gwarancja bezpieczeństwa. Znaczącym elementem, który jest nieodłącznie związany z produktem jest jego cena, która zawsze oddziałuje psychologicznie na każdego konsumenta i w walce konkurencyjnej ma fundamentalne znaczenie. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject produkt pl
dc.subject marka pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject decyzje konsumenckie pl
dc.subject badania konsumenckie pl
dc.title Produkt-determinant wpływający na zachowanie konsumenta przy podejmowaniu decyzji zakupu pl
dc.title.alternative A product – a factor determining a consumer’s manner while deciding about a choice of a purchase pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-26T08:40:04Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info