Abstract:
Celem pracy jest systematyka pojęć w zakresie wizerunku oraz elementów go kształtujących na przykładzie rynku turystycznego, w szczególności hoteli. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy zawiera przegląd podstawowych pojęć z zakresu turystyki. Ponadto można odnaleźć w nim informacje na temat wizerunku i tożsamości firmy, różnic między nimi, głównych adresatów wizerunku oraz wyróżniki tożsamości. Opisana została również marka, jako główny element wizerunku, także rola reklamy i public relations w jego budowaniu. W następnym rozdziale omówiono pojęcie i funkcje systemu wizualizacji. Dokonano również analizy wybranych elementów wizualizacji. Trzeci rozdział to analiza rynku hotelarskiego w powiecie nowosądeckim w latach 2006-2008. Ta część to zbiór danych odnoszących się do: charakterystyki powiatu, walorów turystycznych, warunków rozwoju ruchu turystycznego i podmiotów gospodarczych na rynku usług turystycznych, podaż, popyt usług hotelarskich, ofertę hoteli oraz instytucje wspierające rozwój turystyki. Ostatni rozdział to analiza porównawcza systemu wizualizacji Hotelu *** Perła Południa w Rytrze oraz Hotelu *** Beskid w Nowym Sączu. W części tej przybliżono systemy identyfikacji wizualnej obydwu hoteli, a następnie dokonano ich porównania. Utrwalenie obrazu przedsiębiorstwa jest bardzo czasochłonne, wymaga konsekwencji, dużych nakładów finansowych. Stąd tak ważne jest, by traktować system wizualizacji jako jednolitą koncepcję prezentacji graficznej, która nawiązywać będzie do misji oraz strategii działania firmy. Można zauważyć, że Hotel *** Perła Południa i Hotel *** Beskid w ten sposób budują swoją pozycję na rynku.