Rola komunikacji w zarządzaniu zmianami w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy HT Sp. z o. o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Mastalska, Magdalena
dc.date.accessioned 2013-11-26T12:12:49Z
dc.date.available 2013-11-26T12:12:49Z
dc.date.issued 2010-09-09 22:07:00
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1765
dc.description.abstract Celem pracy była próba ustalenia odpowiedzi na szereg pytań, z których najważniejsze to: -jaki wpływ ma komunikacja wewnętrzna na proces efektywnego zarządzania zmianami organizacyjnymi? - jak procesy komunikacyjne muszą być budowane, aby wspierały wdrażanie zmian organizacyjnych? - jak niwelować bariery komunikacyjne tak, aby nie utrudniały one wdrażania wcześniej zaplanowanych zmian organizacyjnych? Ponadto intencją Autorki było przeprowadzenie analizy charakteru zmian organizacyjnych, przeprowadzanych w wybranym przedsiębiorstwie oraz analizy procesów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej występujących w badanej jednostce. Główna hipoteza postawiona w pracy, którą następnie starano się zweryfikować w drodze przeprowadzonych badań brzmi następująco: „Efektywna komunikacja jest jednym z głównych determinantów sukcesu w procesie zarządzania zmianami organizacyjnymi”. Hipotezę i cele postawione w pracy starano się realizować poprzez liczne studia literaturowe, ich analizę i interpretację, badania ankietowe, a także dzięki zebranym danym liczbowym w badanej jednostce. Zaprezentowano empiryczną analizę roli komunikacji w procesie planowania, opracowywania i wdrażania zmian organizacyjnych. W tym celu dokonano charakterystyki istoty i przyczyn zmian, opisano zmiany dokonane w latach 1994-2009 w obrębie struktury i strategii firmy HT Sp. z o. o. Dodatkowo przeprowadzono ankietę mającą na celu zbadanie satysfakcji pracowniczej oraz dokonanie oceny przez podwładnych systemu wynagradzania i motywacji pracowniczej, częstości i rodzaju dokonywanych zmian, a także sposobu i efektywności prowadzonej komunikacji w przedsiębiorstwie HT. Ankieta została przeprowadzona wśród 100 respondentów wybranego do analizy przedsiębiorstwa. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject komunikowanie w przedsiębiorstwie pl
dc.subject zarządzanie zmianami pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.title Rola komunikacji w zarządzaniu zmianami w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy HT Sp. z o. o. pl
dc.title.alternative The role of the communication in the management of changes in enterprise for example of the company HT Sp. z o. o. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-26T08:45:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info