Abstract:
Celem niniejszej pracy jest pokazanie jak w trudnych uwarunkowaniach prawnych,
przy złej polityce zdrowotnej Państwa i nieudanej reformie w służbie zdrowia
podejmować właściwe decyzje, by nie tylko przetrwać i sprostać obowiązującym
wymogom obowiązującym w turystyce i lecznictwie uzdrowiskowym, ale iść do przodu i
rozwijać się. W niniejszej pracy podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy skoro bez zysku nie ma mowy o rozwoju, Sanatorium „Wiktor” w Żegiestowie Zdroju osiąga zadowalające wskaźniki ekonomiczne? Praca niniejsza odpowie również
na pytanie, co należy udoskonalić, by być konkurencyjnym na rynku lecznictwa
uzdrowiskowego?
Niniejsza praca dała odpowiedź na pytanie, ze w rozwoju Sanatorium
Uzdrowiskowego „Wiktor” w Żegiestowie Zdroju ważna jest filozofia marketingu a także
„wyczucie” potrzeb klienta i zaoferowanie usługi, która znajdzie swojego nabywcę. W
obecnych czasach, gdzie zapotrzebowanie na usługi sanatoryjno – rehabilitacyjne jest duże a konkurencja ostra, więc staranne dopracowanie oferty i zaoferowanie jej klientowi, który zechce ją nabyć, jest sprawą najważniejszą. Taka filozofia powinna nam towarzyszyć przy codziennym podejmowaniu decyzji, które mają wpływ na całość funkcjonowania naszej firmy.