Psycholingwistyczne aspekty wywierania wpływu na ludzi w socjalnej reklamie zewnętrznej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Turlai, Darya
dc.date.accessioned 2013-12-09T12:46:59Z
dc.date.available 2013-12-09T12:46:59Z
dc.date.issued 2013-07-31 11:19:27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2123
dc.description.abstract Głównym celem danej pracy było zbadanie wpływu, który wywierają środki lingwistyczne na efektywność socjalnej reklamy zewnętrznej. W pracy przedstawiono teoretyczne podłoże danej kwestii oraz wyniki badań, dotyczących wpływu narzędzi językowych w reklamie społecznej na zachowania polskich odbiorców. Podstawą przeprowadzonych badań stały się wypełnione drogą internetową kwestionariusze ankiet, których głównym celem była pomoc w weryfikacji trzech postawionych hipotez badawczych. Analiza wyników pokazała, iż intensywność odczuwanych emocji, wywołanych przekazem reklamowym, w pewnym stopniu wpływa na zapamiętywalność treści reklamowej, a wykorzystywane aktualnie narzędzia werbalne nie zawsze wpływają na zmianę zachowania odbiorców. pl
dc.description.abstract The main objective of the study was to investigate the impact of the linguistic instruments on the effectiveness of public service outdoor advertising. The thesis presents a theoretical base of the issue and the results of studies on the effect of the language in social advertising on the behavior of Polish consumers. The study was based on filled via the Internet questionnaires, whose main objective was to assist in the verification of the three research hypotheses. Results showed that the intensity of perceived emotions caused by the advertising message, to some extent affect the memorability of the advertising content. Verbal tools currently used in public service outdoor advertising are not always able to change the behavior of recipients. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject socjalna reklama zewnętrzna pl
dc.subject psycholingwistyka pl
dc.subject środki językowe pl
dc.subject zmiana zachowania odbiorców przekazu pl
dc.subject social outdoor advertising pl
dc.subject psycholinguistics pl
dc.subject language instruments pl
dc.subject changing the behavior of recipients sycholinguistics pl
dc.title Psycholingwistyczne aspekty wywierania wpływu na ludzi w socjalnej reklamie zewnętrznej pl
dc.title.alternative Psycholinguistic aspects of social influence on people through public service outdoor advertising pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-09T09:05:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info