Głównym celem pracy była analiza procesu i strategii internacjonalizacji
przedsiębiorstw oraz ocena wpływu internacjonalizacji na rozwój przedsiębiorstwa
„OKIENKO”. Do osiągnięcia powyższego celu zastosowałam metodę wywiadu i analizy
danych wtórnych. Jako technikę wywiadu wybrałam wywiad bezpośredni ustrukturyzowany według kwestionariusza, który stanowi narzędzie badawcze. Respondentami były osoby
zaangażowane w działalność międzynarodową firmy, poczynając od zarządu, a kończąc na
pracownikach działu eksportu. Na podstawie analizy zebranych wyników jednoznacznie
stwierdzono, że proces internacjonalizacji pozytywnie wpłynął na rozwój firmy pomimo
pewnych wyzwań i barier jakie ze sobą niesie. Ukazano również motywy jakimi firma
kierowała się przy podjęciu decyzji o wejściu na rynki zagraniczne oraz ukazano etapy tego
procesu. Przeanalizowana została również strategia internacjonalizacji wybrana przez badaną
organizację.
The main objective of this study was to analyze the process and strategy of
internationalization of enterprises and to assess the impact of internationalization on the
development of the company "WINDOW". To achieve this goal, I applied the method of
interview and secondary data analysis. As the interview technique I chose direct interview
structured by a questionnaire, which is a research tool. Respondents were management and
employees engaged in international business, from the board, and ending with the export
department employees. On the basis of the analysis of the results it was found that the process
of internationalization had positive impact on the development of the company, despite some
challenges and obstacles that came with it. The motives which led the company to enter into
foreign markets specific stages of this process were presented. Moreover, the
internationalization strategy of the researched organization was identified.