Wykorzystanie Internetu jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej firmy.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Telega, Henryk
dc.contributor.author Święcicki, Piotr
dc.date.accessioned 2013-12-17T07:50:38Z
dc.date.available 2013-12-17T07:50:38Z
dc.date.issued 2008-07-07 09:41:29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2390
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest przedstawienie sposobów wykorzystania Internetu w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przez różne firmy. Praca pozwala zorientować się, jak można wykorzystać unikalność cech Internetu do usprawnienia zarówno procesów zachodzących w wewnętrznej strukturze organizacji, jak i jej kontaktów z otoczeniem. Tezą główną opracowania jest: W XXI wieku, nowoczesne przedsiębiorstwo, aby uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku, musi zdecydować sie na zastosowanie Internetu praktycznie w każdym podsystemie funkcjonalnym a odpowiednia integracja, tak powstałych modułów pozwoli na najlepsze wykorzystanie szans, jakie daje rynek. Autor postawił również hipotezy badawcze: H1 - Internet, wspomagający proces komunikacji z klientem umożliwia łatwiejsze dotarcie do klientów zarówno obecnych, jak i potencjalnych, co w efekcie pozwala na budowanie indywidualnych więzi, które mogą stanowić podstawę określonych wyborów konsumpcyjnych. H2 - Zastosowanie Internetu w procesie komunikacji wewnątrz przedsiębiorstw (intranet) wspomaga sprawny przepływ informacji i pozwala na sprawne zarządzanie wiedza a połączenie z otoczeniem otwiera przed przedsiębiorstwem nowe możliwości korzystania z ogromnych zasobów informacyjnych i wykorzystywania ich w procesie budowania przewagi konkurencyjnej. H3 - Wykorzystanie Internetu w działaniach promocyjnych pozwala na zbudowanie i umocnienie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstw na rynku. H4 - Zastosowanie technologii internetowych w procesie komunikacji B2B jest metoda budowania trwałej przewagi konkurencyjnej. Analizując przypadki firm: PPU SEYKAM, Hurtowni Komputerowej POOP oraz Hurtowni Farmaceutycznej APTEKARZ, można dojść do wniosku, że narzędzia oferowane przez Internet są w nich wykorzystywane w niewielkim zakresie. Powszechne jest wykorzystywanie poczty elektronicznej w kontaktach z klientami. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject konkurencja pl
dc.subject rynek pl
dc.subject komunikacja sieciowa pl
dc.subject Internet pl
dc.subject promocja pl
dc.subject wizerunek firmy pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.title Wykorzystanie Internetu jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej firmy. pl
dc.title.alternative Internet as a tool for building the company's competitive advantage. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-29T10:15:52Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info