W pracy podjęto próbę analizy dochodów i wydatków budżetu gminy Radgoszcz w oparciu o sprawozdawczość wynikającą z księgowości budżetowej. Wójt opracowuje roczne sprawozdania z wykonania budżetu w układzie działów, rozdziałów ...
Celem pracy było wypracowanie metod analizy dynamiki licytacji podczas internetowych aukcji przeprowadzanych na portalu Allegro. Sprawdzono jak upływający czas oraz wzrost ceny produktu wpływają na przebieg licytacji. Do ...
Dystrybucja jest jednym z istotnych, oprócz produktu, ceny i promocji, elementów marketingu, który zapewnia zaoferowanie wytworzonego dobra w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom i oczekiwaniom nabywców. Decyzje ...
Działalność inwestycyjna gminy związana jest z tworzeniem infrastruktury niezbędnej do rozwoju gospodarczego i zaspokajania potrzeb w zakresie usług komunalnych. Ponieważ gmina wykonuje określone zadania własne samodzielnie ...
Banki spółdzielcze są najważniejszymi instytucjami finansowymi świadczącymi usługi finansowe na rzecz rozwoju przedsiębiorstw, rolnictwa i przetwórstwa rolno-spożywczego. Od ich kondycji finansowej zależy dostępność nowo ...
Szansą dla potencjalnych inwestorów na rynku nieruchomości są kredyty mieszkaniowe. W ostatnich latach w Polsce nastąpił znaczący wzrost akcji kredytowej banków w zakresie finansowania nieruchomości, których potencjał jest ...
Celem pracy jest analiza działalności marketingowej na przykładzie firmy Delecta S.A. Wyjaśniono istotę marketingu, warunki wykorzystania, korzyści jakie płyną z jego stosowania oraz podstawowe zasady marketingowych działań. ...
Celem ogólnym prezentowanej pracy jest dokonanie systematyki pojęć z zakresu marketingu oraz próba analizy działalności marketingowej na przykładzie Straży Pocztowej.
Celem pracy jest systematyka działań marketingowych na rynku usług medycznych oraz na tej podstawie analiza marketingu na przykładzie apteki „Pod Białym Orłem”. W rozdziale I przedstawiona została geneza marketingu, istota ...
Ustawa z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.U. Nr 59,poz.344) zapoczątkowała wiele zmian w funkcjonowaniu rynku ubezpieczeń w Polsce. Powstało wiele nowych firm ubezpieczeniowych, a co za tym idzie ...
Motywacja jest jedną z podstawowych funkcji zarządzania. Skłania ona pracowników do podjęcia i realizacji nałożonych na nich celów. Efektywne motywowanie pracowników jest niezbędnym warunkiem sukcesu każdej firmy. Właściwie ...
Sytuacja na rynku, doprowadziła firmy do nieustannej „walki” o klienta. Promocja stała się głównym narzędziem tej konkurencji. Wybór odpowiedniego rodzaju promocji, to ważny, o ile w wielu przypadkach nie najważniejszy, ...
Promocja jest często określana jako rodzaj komunikowania się przedsiębiorstwa z konsumentem i otoczeniem. Wraz z nastaniem w Polsce gospodarki wolnorynkowej konieczne stało się stosowanie instrumentów marketingu - mix a w ...
Sprzedaż osobista jest jednym z istotnych elementów w systemie komunikacji firmy z nabywcami, ponieważ to właśnie sposób obsługi klienta ma duży wpływ na decyzje klienta co do zakupu jak i lojalności do firmy. Aby to się ...
Realizowany proces reform społecznych w naszym kraju tworzy też nowe uwarunkowania prawno – organizacyjne dla funkcjonowania systemu ochrony zdrowia. Wprowadzony w 1999 roku system powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego ...
Celem pracy jest analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A. Opisano istotę i motywy fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz analizę kandydata do nabycia wraz z analizą ...
Skuteczna i efektywna gra na giełdzie nie jest prosta. Czasami trudno podjąć decyzję co robić: kupować, sprzedawać czy czekać. Z pomocą przychodzą jednak ustalone i sprawdzone metody doboru inwestycji. Inwestowanie w papiery ...
Kontrola odbiorcza jest bardzo istotnym elementem z punktu widzenia poprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Podkreślić należy, iż kontrola odbiorcza pełni rolę decydenta w przedsiębiorstwie w kwestii aprobaty ...
Celem pracy jest analiza efektywności rynku papierów wartościowych w Polsce. Przedstawiono teoretyczne założenia efektywności rynku oraz dokonano weryfikacji modelu CAPM dla dziesięciu spółek w warunkach GPW w Warszawie. ...
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest dogłębna analiza ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstwa na przykładzie spółki akcyjnej „Elektrobudowa S.A”. Do zrealizowania wyżej wymienionego celu zostanie zastosowana analiza ...