Rozwój gospodarki rynkowej, zaostrzająca się konkurencja i postępująca globalizacja spowodowały, że jednostki terytorialne zaczęły zachowywać się jak prywatne przedsiębiorstwa i konkurować o dostęp do ograniczonego rynku ...
Celem pracy jest prezentacja działalności inwestycyjnej samorządu terytorialnego i jej wpływ na a stopień zadowolenia mieszkańców na przykładzie gminy Chełmiec w latach 1999-2002. Przedstawiono gminę jako podstawową jednostkę ...
Zadaniem każdej jednostki samorządu terytorialnego jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb społeczności lokalnej. Podstawową jednostką samorządu jest gmina przez co odgrywa szczególne znaczenie w tym zakresie. Istotnym elementem ...
Niniejsza praca składa się z dwóch części: teoretyczno – metodycznej i empirycznej i jest podzielona na cztery rozdziały. Celem jej jest przedstawienie zakresu, istoty oraz specyfiki działalności inwestycyjnej realizowanej ...
Kredyty były, są i nadal mogą być aktywem generującym najwyższe dochody bankowe – oczywiście pod warunkiem, że będą w wyznaczonym terminie i w całości spłacone przez kredytobiorców. Banki chcąc nadal osiągać wysokie zyski, ...
Celem pracy jest przedstawienie działalności kredytowej banku komercyjnego na przykładzie działalności Powszechnej Kasy Oszczędności Bank Państwowy S.A. Przedstawiono pojęcie i funkcje kredytów oraz poruszono kwestię ryzyka ...
Banki Spółdzielcze swą ponad 150 letnią działalność wiązały ze środowiskiem wiejskim. Misją ich było i nadal jest wspieranie rozwoju lokalnych społeczności. Na obszarze swojej działalności banki spółdzielcze sponsorują ...
Rozwój rynku prowadzi do coraz to nowszych form przedsiębiorczości, wynika to przede wszystkim z popytu na różnorodne produkty i usługi. Jedną z takich instytucji jest organizacja non-profit, wykonująca usługi o charakterze ...
Jedną z możliwości kształtowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem jest wykorzystanie orientacji marketingowej. Istotą tej orientacji jest jak największe zbliżenie ofert rynkowych przedsiębiorstw do potrzeb potencjalnych ...
Celem pracy była identyfikacja i analiza elementów strategii marketingowej firmy działającej na ryku dóbr przemysłowych na przykładzie P.P.OKNOPLUS Sp. z o.o. producenta okien PCV. Praca składa się z pięciu rozdziałów. ...
Głównym celem niniejszej pracy jest istota tworzenia i funkcjonowania Oświatowych Zespołów Ekonomiczno – Administracyjnych na przykładzie gminy Gorlice. Praca ma charakter empiryczno – prawny. Oświatowy Zespół Ekonomiczno ...
Rozwój firm ubezpieczeniowych na rynku polskim jest szczególnie związany z zachodzącymi zmianami w systemie gospodarczym oraz środowisku polityczno-społecznym. Zmiany w ustawie o działalności ubezpieczeniowej spowodowały ...
Celem niniejszej pracy jest analiza działalności UOP wobec wpływów rosyjskich w Polsce na podstawie wybranych doniesień prasowych. Autor opisuje znany publicznie aspekt działań UOP związanych z ochroną kontrwywiadowczą i ...
W kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie popularność Polski, jako docelowego kraju podróży turystycznych wzrasta. W związku z tym programy rozwoju turystyki na szczeblu ogólnokrajowym, ...
Lata dziewięćdziesiąte ubiegłego stulecia przyniosły znaczny wzrost znaczenia i zainteresowania pojęcia marketingu, a także dziedzin mu ściśle pokrewnych. Główny wpływ na ten fakt, miały przemiany gospodarczo-polityczne i ...
Celem pracy jest prezentacja działań promocyjnych jako elementu marketingu - mix na przykładzie operacji zagranicznych Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. w Nowym Sączu. Zaprezentowano pojęcie marketingu bankowego, jego ...
Reklama jest wszelką płatną formą nieosobowego przedstawiania i popierania produktów, usług oraz idei przez określonego nadawcę. Uważana jest za najistotniejszy i najbardziej rozpowszechniony składnik promocji.
Poglądy ...
Jednym z obszarów decyzyjnych kształtowania instrumentarium marketingowego jest system promocji. Najpowszechniej stosowanym elementem oddziaływania promocyjnego na rynek jest reklama. Działalność reklamowa powinna być ...
Problem zarządzania wiedzą, a zwłaszcza dzielenia się nią jest szeroko opisywany w literaturze przedmiotu. Obecnie gospodarka zmienia się z przemysłowej, opartej na surowcach, w gospodarkę opartą na wiedzy. W dobie ...
Odkąd zastosowanie Internetu wzbogaciło się o transmisje dźwięku, komputer coraz częściej zastępuje nam radio, telefon czy odtwarzacz multimedialny. Codziennie niezliczona ilość ludzi prowadzi rozmowy przez Internet, słucha ...