Abstract:
W kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie popularność Polski, jako docelowego kraju podróży turystycznych wzrasta. W związku z tym programy rozwoju turystyki na szczeblu ogólnokrajowym, jak i szczeblach regionalnych coraz częściej odwołują się do jakości produktu turystycznego i konieczności jej doskonalenia. Dzieje się tak, ponieważ współczesny turysta, znający wartość swoich pieniędzy i który ceni sobie jakość życia, przywiązuje dużą wagę do dbałości o szczegóły. Coraz częściej wybiera on produkty i usługi jak najlepiej odpowiadające jego oczekiwaniom, czyli takie, które charakteryzuje odpowiednia jakość. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się hotele z szeroką gamą usług, dysponujące zapleczem konferencyjnym oraz zapleczem rekreacyjnym typu SPA, takie jak Hotel Perła Południa w Rytrze. Najwięcej korzyści z poprawy jakości usług wypoczynkowych czerpią klienci, którzy są„obsypywani” ofertami usług przez przedsiębiorstwa turystyczne. Przedsiębiorstwa te muszą dokonywać szeregu zabiegów marketingowych, aby wyróżnić spośród konkurentów. Niniejsza praca ma na celu identyfikację i analizę wybranych elementów marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem promocji, których poznanie jest konieczne w celu skutecznego i efektywnego funkcjonowania działu marketingu obiektu hotelowego oraz które pozwalają dotrzeć do jak największej liczby klientów w celu ich pozyskania.