Celem pracy jest ocena trafności strategii konkurencji realizowanej przez firmę Wiśniowski Sp. z o.o. w latach 2011-2015. Badania empiryczne oparte zostały na danych pierwotnych i wtórnych. Dane pierwotne pochodziły z wywiadu bezpośredniego częściowo ustrukturyzowanego z właścicielem firmy i jego przedstawicielami oraz obserwacji uczestniczącej. Dane wtórne opracowane zostały na podstawie analizy dokumentacji firmy. W celu dokonania odpowiedzi na pytania badawcze przeprowadzona została analiza branży firmy Wiśniowski, w tym stosowanych w niej narzędzi konkurowania, a następnie oceniono pozycję konkurencyjną firmy. Zidentyfikowano strategię konkurencji w latach 2011-2015 i dokonano oceny trafności tej strategii w oparciu o informacje i wnioski z wcześniej wykorzystanych metod.
The purpose of work is to assess the relevance of competition strategy pursued by the company Wiśniowski Sp. z o.o. sp. k in the years 2011-2015. Empirical studies were based on the primary and secondary data. Raw data came from a direct, semi-structured interview with the business owner and his representative and from participant observation. Secondary data came from the analysis of the company records. In order to answer the research questions, the analysis of the industry of Wiśniowski was completed, including the competitive tools utilised in the industry, and then, the company’s competitive position was evaluated. The competitive strategy of Wiśniowski in the years 2011-2015 was identified and the relevance of this strategy was assessed on the basis of the information and conclusions from the methods adopted earlier.