Rola państwa w programowaniu szkolnictwa w Polsce w latach 1990 - 2010

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Sobczyk, Bogusław
dc.date.accessioned 2014-01-02T07:15:14Z
dc.date.available 2014-01-02T07:15:14Z
dc.date.issued 2013-02-27 22:28:41
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3032
dc.description.abstract Głównym celem mojej pracy jest ukazanie, w jaki sposób państwo kieruje oświatą, aby społeczeństwo mogło sprostać współczesnym wyzwaniom stawianym przez globalną gospodarkę. W związku z tym w pierwszym rozdziale omawiam miejsce szkoły we współczesnym świecie. Rozdział drugi wskazuje na system oświaty w Polsce, pojęcia niezbędne do zrozumienia, czym jest oświata i dlaczego konieczna była jej reforma. W rozdziale trzecim omówiłem podstawowe dokumenty mówiące o rozwoju edukacji w naszym kraju. Rozdział czwarty opisuje instrumenty. Pokazuje, jak państwo wpływa na poziom nauczania i poziom wiedzy osiągniętej przez uczniów. Analizując w swojej pracy system edukacyjny i wpływ państwa na skuteczność i osiągnięcie celów, jakie postawiło ono przed oświatą, skupiłem się na szkole podstawowej, gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych, częściowo również na przygotowaniu przedszkolnym. Nie zajmowałem się w swojej pracy reformą i działaniem szkół wyższych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject oświata pl
dc.subject polityka kraju pl
dc.subject poziom oświaty pl
dc.subject reforma pl
dc.title Rola państwa w programowaniu szkolnictwa w Polsce w latach 1990 - 2010 pl
dc.title.alternative The Role of State in Programing Education in Poland in the Years 1990-2010 pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-20T12:29:02Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info