Perspektywy rozwoju marek własnych w Polsce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Karaś Maciej
dc.date.accessioned 2014-01-03T12:52:30Z
dc.date.available 2014-01-03T12:52:30Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3232
dc.description.abstract Marka odgrywa bardzo ważną rolę w przypadku zarówno przedsiębiorstw jak i produktów. To dzięki niej produkty te mogą zaistnieć w świadomości klientów, przez co zdobywają przewagę konkurencyjną i odnoszą sukces rynkowy. Ponosząc wydatki na kreowanie marki spodziewają się znacznych przychodów związanych ze wzrostem sprzedaży. Zachodzące w ostatnich latach w handlu procesy koncentracji prowadzą do powstawania coraz to nowych sieci handlowych oferujących szeroki asortyment produktów. Powstające sieci uzyskują coraz większy udział w rynku dyktując tym samym warunki funkcjonowania w branży. Na polskim rynku zaobserwować możemy przede wszystkim rozwój nowopowstających sieci należących do światowych liderów. Sieci te wraz ze swoim rozwojem wprowadzają do sprzedaży produkty oznaczone własnymi markami będącymi własnością tychże sieci. Marki te zajmują bardzo ważna rolę w polityce handlowej każdej sieci, gdyż zarządzanie nimi ma szczególny wpływ na działalność sieci w znaczny sposób podnosząc ich zyskowność. Produkty tego rodzaju zajmują na polskim rynku pozycję produktów tanich o niskiej jakości. Podczas gdy na światowym rynku produkty znaczone marką własną oferowane są również jako marki renomowane o bardzo wysokiej jakości. Celem niniejszej pracy jest ukazanie sposobu funkcjonowania marek własnych oraz wszystkich korzyści i wad wynikających z ich stosowania, zarówno dla producentów, detalistów oraz konsumentów, oraz ukazanie sposobu postrzegania tychże marek przez konsumentów, na podstawie przeprowadzonych na potrzeby pracy badań. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marka pl
dc.subject rozwój marki własnej pl
dc.subject producenci pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject sieci handlowe pl
dc.title Perspektywy rozwoju marek własnych w Polsce pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info