Praca związana jest z audytem wiedzy oraz zarządzaniem wiedzą w organizacji.
Badanie przeprowadzono w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu za pomocą
kwestionariusza ankiety.
W badaniu podjęto próbę zidentyfikowania głównych problemów związanych
z zarządzaniem wiedzą towarzyszących badanej jednostce samorządu terytorialnego.
W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że zarządzanie wiedzą jest słabo
rozwinięte. W organizacji brak jest właściwych technik i postępowań dotyczących przepływu
wiedzy, brak jasno określonej strategii oraz występują problemy związane
z niezintegrowaniem personelu. Występują liczne bariery w zarządzaniu wiedzą, które mają
powiązania z różnymi obszarami w organizacji. Kluczowymi czynnikami wpływającymi na
poziom wiedzy wśród pracowników jest wiek, doświadczenie, a przede wszystkim staż pracy.
Personel powinien być uważany nie tylko jako zasób wykonujący rutynowe obowiązki, ale
jako kapitał pracujący na wartość przyszłościową. Inwestycja w pracowników to inwestycja
w organizację, bowiem na umiejętnościach i wiedzy przebiega rywalizacja. Niezwykle ważna
wydaje się więc umiejętność dostrzegania problemów i umiejętność radzenia sobie z nimi co
przyczynia się do poprawienia ogólnej atmosfery w organizacji i zwrócenia uwagi na system
zarządzania wiedzą.
This thesis is related with the audit of knowledge and knowledge management in the
organization. The study was in County Office in Nowy Sącz, using by questionnaire.
This study attempts to identify the main problems associated with the knowledge
management of local government. As a result of the study found that knowledge management
is poorly developed. There is a lack appropriate techniques and procedures related with the
transfer of knowledge, the lack of clearly definite strategy and problems with not integrated
staff. There are many barriers of knowledge management which are related with the different
areas in the organization. The mains factors influencing the level of knowledge among
employees are the age, experiences and seniority. The employees should be regarded not only
as a resource for performing routine duties but as a working capital for future value. It seems
to be very important so the ability to see problems which helps to improve the overall
atmosphere in the organization and pay attention to the knowledge management system.