Franchising jako sposób realizacji strategii ekspansji rynkowej w skali międzynarodowej na przykładzie polskich firm

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Maśko, Monika
dc.date.accessioned 2014-01-09T06:20:48Z
dc.date.available 2014-01-09T06:20:48Z
dc.date.issued 2012-10-11 07:38:59
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3591
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest wskazanie wpływu powiązań franchisingowych na realizowaną strategię zagranicznej ekspansji rynkowej poprzez: • analizę istoty franchisingowego modelu biznesu i jego oddziaływania na rozwój i zagraniczną ekspansję rynkową, • identyfikację korzyści i zagrożeń wynikających ze współpracy uczestników w ramach systemu franczyzowego, • omówienie warunków umowy franczyzowej w aspekcie prawnym i ekonomicznym. Franchising jest specyficzną formą działalności sieciowej, w której integrator systemu – franczyzodawca udziela odpłatnie licencji na sprzedaż towarów lub świadczenie usług innym, niezależnym prawnie i finansowo podmiotom gospodarczym – franczyzobiorcom. Renomę systemu franchisingowego kształtują następujące zmienne: marka rozumiana jako strategiczny zasób, know-how jako kompletna koncepcja biznesu, jednolite standardy i stały monitoring, pomoc, doradztwo. W niniejszej pracy koncepcja franchisingu jest omawiana w kontekście realizowania przez przedsiębiorstwa strategii ekspansji zagranicznej celem wypracowania trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku, prowadzącej nie tylko do przetrwania, ale i trwałego rozwoju. Część badawcza pracy jest charakterystyką polskiego rynku franchisingu na przestrzeni lat 1989-2011 ze szczególnym akcentem na polskie przedsiębiorstwa i marki, które zdecydowały się na tę formę umiędzynarodowienia własnej działalności. pl
dc.description.abstract This paper discusses the concept of franchising in the context of the implementation of the company's foreign expansion strategy to develop a sustainable competitive advantage in the market, leading not only to survive but also sustainable development. Part of the research work is characteristic of the Polish market franchise over the years 1989-2011 with particular emphasis on Polish companies and brands that have opted for this form of internationalization of its activities. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject franchising pl
dc.subject strategia pl
dc.subject ekspansja zagraniczna pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.title Franchising jako sposób realizacji strategii ekspansji rynkowej w skali międzynarodowej na przykładzie polskich firm pl
dc.title.alternative The franchising as the manner of the implementation of strategies of the market expansion in the international scale on the example of Polish companies pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-08T16:01:41Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info