Wpływ reklamy telewizyjnej na postawy i zachowania dzieci w wieku 7 - 13 lat

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tylikowska, Anna
dc.contributor.author Michalik, Alicja
dc.date.accessioned 2014-01-14T06:38:53Z
dc.date.available 2014-01-14T06:38:53Z
dc.date.issued 2012-09-16 18:52:01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3961
dc.description.abstract W mojej pracy głównym celem jest zweryfikowanie tezy, iż reklamy telewizyjne mają wpływ na postawy i zachowania dzieci w wieku od 7 do 13 lat. Narzędziem badawczym zastosowanym w niniejszych badaniach była ankieta. Badania zostały przeprowadzone w Zespole Szkół Podstawowo – Gimnazjalnych w Mystkowie im. ks. prof. Piotra Poręby na terenie Gminy Kamionka Wielka w Powiecie Nowosądeckim. Przeprowadzone badania potwierdziły hipotezy szczegółowe oraz założoną hipotezę główną: Reklamy oddziałują na postawy i zachowania dzieci w wieku od 7 do 13 lat. Podczas oglądania reklam telewizyjnych u badanych dzieci zauważyłam silne emocje im towarzyszące, koncentrację na przedmiotach i ich posiadaniu. Dzieci w klasach młodszych po obejrzeniu emitowanego spotu naśladują zachowania postaci i osób występujących w reklamach. Z badań otrzymujemy również niepokojący sygnał, gdyż badane dzieci nie opowiadają rodzicom o sytuacjach przedstawionych w reklamach. Rodzice oraz opiekunowie powinni czynnie uczestniczyć w życiu dziecka, poprzez rozmowy i dyskusje dotyczące reklam. Wspólne zabawy z dziećmi powinny zastąpić długie spędzanie czasu przed telewizorem i wpłynąć pozytywnie na rozwój społeczny dziecka. pl
dc.description.abstract The main goal of my work is to verify the thesis that TV commercials have an impact on the attitudes and behavior of 7-13 year-old children. To check the given thesis I used the survey form as an analysing tool. The survey was given in the Complex of Lower and Upper Primary Schools in Mystkow, the district of Kamionka Wielka, the county of Nowy Sacz. The research I carried out, confirmed my detailed and main thesis, that is: TV commercials have an influence on the attitudes and behavior of 7-13 year-old children. During the watching of commercials, I noticed strong emotions, concentration on advertised objects and its possession, within researched children. Younger students, after watching the commercial spot, copied the behavior of people from TV. What is more, I found out that children don’t talk with their parents about scenes seen on TV commercials. Parents should actively participate in children’s lives, through constant talks and discussions about commercials. Shared games should replace long hours spent in front of TV screen and should have positive influence on social development of a child. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject postawy i zachowania dzieci pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject badania pl
dc.subject szkoła podstawowa pl
dc.title Wpływ reklamy telewizyjnej na postawy i zachowania dzieci w wieku 7 - 13 lat pl
dc.title.alternative The impact of television advertising on attitudes and behavior of children aged 7 - 13 years pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-13T18:16:30Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info