W pracy przedstawiono teoretyczne możliwości zastosowania marketingu-mix vs
praktyczna działalność marketingowa w Banku Pocztowym S.A. Oddział Tarnów. Oceniono rolę instrumentów marketingowych.
Praca została podzielona na cztery rozdziały, z których trzy pierwsze stanowią część
opisowo-informatyczną, natomiast rozdział czwarty to analiza empiryczna. Efekty działań
marketingowych poddano ocenie na podstawie badań ankietowych. Badania te
przeprowadzono w oddziale Banku Pocztowego oddział Tarnów wybierając losowo
w przeciągu miesiąca 90 osób. Ankietę przeprowadzono w dniach od 02.04.2012 do
30.04.2012.Rozdział czwarty zawiera sposoby wykorzystania w/w instrumentów w celu
eliminacji słabych punktów, a w rezultacie osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Po
przeanalizowaniu określono, które z instrumentów stanowią przesłanki do szerszego
zainteresowania się nimi oraz ewentualnego dokonania zmian. Wysunięto wniosek, że
promocja, ceny produktów i niektóre kompetencje personelu pozostawiają wiele do życzenia. Elementy te należy usprawnić w jak najkrótszym czasie, by osiągnąć cele strategiczne. Dane ankietowe pozwoliły w pewnym sensie określić zmiany i tendencje rozwojowe. Działalność banku powinna ukierunkować się na te właśnie zmiany.
Theoretical possibilities of marketing-mix application vs. practical marketing activities
in Bank Pocztowy S.A., with its registered office in Tarnów, have been introduced in this
work. The role of marketing instruments has been evaluated.
The work is divided into four chapters. The first three chapters concern descriptive IT
issues, whereas the fourth chapter is related to empirical analysis. The results of marketing activities have been evaluated on the basis of questionnaire surveys. Within a period of one month (from 2nd April 2012 until 30th April 2012), ninety people, who came to Bank Pocztowy S.A in Tarnów, have been randomly selected to conduct those surveys. The forth chapter consists of various methods of using the abovementioned instruments in order to eliminate week points, which in the end results in achieving competitive advantage. A thorough analysis not only enabled to determine which instruments are worth further examination, but also helped to adopt a few possible changes. The conclusion has been drawn that promotion, product prices as well as personnel competences leave a lot to be desired. Those elements have to be improved as promptly as possible to attain strategic goals. The surveys enabled to determine the changes and developmental tendencies. The Bank’s activities should be oriented towards such changes.