Wybór odpowiedniej strategii marketingowej jest istotnym warunkiem funkcjonowania i rozwoju firmy. Dotyczy to szczególnie przedsiębiorstw działających na rynkach o dużym natężeniu konkurencji. Odpowiednia strategia marketingowa pozwoli również firmie Solterm uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku kolektorów słonecznych. Dlatego dla omawianej firmy ważnym zadaniem jest wybór odpowiedniej strategii, bazującej na rzetelnej ocenie rynku kolektorów słonecznych i analizie zasobów firmy Solterm na tle konkurencji. Na potrzeby niniejszej pracy zrealizowano badanie bezpośrednie, które zostało przeprowadzone na próbie 114 osób z obszaru całej Polski, z przewagą respondentów z powiatu nowosądeckiego. Badanie przeprowadzono za pośrednictwem ankiety internetowej – 74 respondentów oraz ankiety bezpośredniej – 40 ankietowanych. Celem pracy są rozważania na temat istoty i znaczenia opracowywania strategii marketingowych przez przedsiębiorstwa. Przedmiotem analizy są strategie marketingowe przedsiębiorstw oraz analiza rynku kolektorów słonecznych w Polsce. Problem optymalizacji strategii marketingowej zaprezentowano na przykładzie firmy Solterm zlokalizowanej w Nowym Sączu.
In the current economic climate, choosing the correct marketing strategy is a crucial element of company’s success and development. This is particularly important for companies operating in highly competitive markets. A good strategy would allow a company like Solterm to become the market leaders in solar panels. Therefore, the correct methodical approach is the key for establishing a current overview of the solar panel market to determine Solterms position against its competitors. A survey has been conducted amongst a representative group of 114 respondents in Poland, mainly from the town of Nowy Sacz. The research is based on an online survey (74 respondents) and paper based survey (40 respondents). The aim of the thesis is to summarise and analyse the solar panel market in Poland. Businesses operating in the solar energy market have been evaluated, including Solterm, a Nowy Sacz based company being one of the market contributors. The author of the thesis has correlated data from the survey’s respondents to outline characteristics that would enable strategies to be formulated to aid Solterm in selling solar panels.