Analiza procesu dostosowania polskiego sektora transportowego do wymagań Unii Europejskiej na przykładzie transportu samochodowego i kolejowego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Łyszczarz, Halina
dc.contributor.author Waluś Izabela
dc.date.accessioned 2014-01-14T18:17:53Z
dc.date.available 2014-01-14T18:17:53Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3999
dc.description.abstract Stowarzyszenie Polski z Unią Europejską stwarza nowe warunki udziału polskich przewoźników na rynku europejskim. Nie oznacza to jednak jedynie szansy zwiększenia zakresu świadczonych usług, lecz przede wszystkim zmianę zasad wejścia na rynek. Zasady te staną się z jednej strony korzystniejsze z powodu całkowitego lub częściowego zniknięcia ograniczeń reglamentacyjnych, natomiast z drugiej strony powstaną znaczne utrudnienia związane z koniecznością dostosowania się do wysokich wymagań Unii w zakresie norm technicznych i socjalnych, zasad dostępu do zawodu przewoźnika i koniecznością zmian legislacyjnych. Celem niniejszej pracy jest analiza dostosowania polskiego sektora transportowego do wymagań Unii Europejskiej ma przykładzie transportu samochodowego i kolejowego. Przedstawiono rolę transportu w gospodarce polskiej wraz z celami polityki transportowej, jej podmiotami, przedmiotami i narzędziami, niezbędnymi w procesie jej realizacji. Zaprezentowano charakterystykę transportu samochodowego i kolejowego, biorąc pod uwagę w szczególności ich infrastrukturę, środki transportu, technologie przewozu oraz popyt na przewozy wyszczególnionymi środkami transportu. Przedstawiono uwarunkowania i wymogi integracji europejskiej polskiego systemu transportowego w zakresie infrastruktury, norm technicznych, harmonizacji ekonomicznej, fiskalnej i prawnej. Opisano główne przesłanki i strategie kształtowania i realizacji polityki transportowej Polski w kontekście przystąpienia do Unii Europejskiej. Dokonano próby odpowiedzi na pytanie, czy integracja polskiego systemu transportowego, wynikająca z postanowień układu stowarzyszeniowego, jest ogromną szansą jego rozwoju, czy też niesie zagrożenia. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject integracja Polski z Unią Europejską pl
dc.subject rynek transportowy pl
dc.subject gospodarka pl
dc.subject polityka transportowa pl
dc.subject transport samochodowy pl
dc.subject transport kolejowy pl
dc.subject liberalizacja w transporcie pl
dc.subject harmonizacja pl
dc.title Analiza procesu dostosowania polskiego sektora transportowego do wymagań Unii Europejskiej na przykładzie transportu samochodowego i kolejowego pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info