Plany Marketingowe w firmach sprzedaży bezpośredniej na przykładzie firmy "Forever Living Products"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jabłoński, Tomasz
dc.contributor.author Kuboń Anna
dc.date.accessioned 2014-01-16T21:34:13Z
dc.date.available 2014-01-16T21:34:13Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4134
dc.description.abstract Znaczące przemiany zachodzące w gospodarce światowej w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych wywarły i nadal wywierają silny wpływ na sposób pojmowania marketingu i określenie jego podstawowej orientacji. Mówi się, że nie wystarcza już postępowanie według maksymy „daj nabywcy to, czego oczekuje”. Dziś przedsiębiorca musi także analizować i uwzględniać przemiany jakie zachodzą pod wpływem coraz intensywniejszej konkurencji. Skutkiem tego jest rywalizacja o lepszy pomysł na: atrakcyjny produkt, korzystniejszą cenę, dogodniejsze miejsce i sposób sprzedaży, skuteczniejszą reklamę itp. Odbywa się więc gra o nabywcę, w której nie każdy może wygrać i nie każdy zwycięzca osiąga stałą przewagę. Wygrywa ten, kto ma „najlepszy pomysł” i potrafi wykorzystać go jako atut handlowy. Równolegle zauważa się wzrost koncentracji dystrybucji i przejecie jej przez ogromne korporacje i firmy międzynarodowe. Sieci hiper- i supermarketów sprawują kontrolę nad więcej niż 80% finalnych zakupów. W rezultacie dystrybutorzy przejęli władzę nad producentami, miejsce na półce w markecie zależy od dystrybutorów, którzy decydują o tym, którym producentom będą sprzyjać i ile miejsca na półkach przeznaczą na ich wyroby. Kolejnym czynnikiem „wywracającym tradycyjny marketing do góry nogami” jest przesycenie reklamą i rozdrobnienie środków przekazu. Klienci stali się bardzo wymagający jak chodzi o reklamę. Coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne. W obliczu tych zagrożeń idealnym rozwiązaniem wydaje się być zastosowanie w rozwoju biznesu sprzedaży bezpośredniej. Celem niniejszej pracy jest zgłębienie istoty sprzedaży bezpośredniej oraz próba oceny, czy rzeczywiście metoda ta jest skutecznym sposobem budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject sprzedaż bezpośrednia pl
dc.subject promocja towarów pl
dc.subject rola sprzedawcy pl
dc.subject firma Forever Living Products pl
dc.subject plan marketingowy pl
dc.title Plany Marketingowe w firmach sprzedaży bezpośredniej na przykładzie firmy "Forever Living Products" pl
dc.title.alternative Marketing Plans in Direct Sale Companies based on the Example of ‘Forever Living Products’ Company pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info