Abstract:
Każde działające przedsiębiorstwo przyjmuje odpowiednią mu pozycję strategiczną na rynku.
Czasami wybór ten dokonywany jest świadomie, a czasami jest wynikiem długoletnich
zmagań i prowadzonych działań przedsiębiorstwa. Pozycja strategiczna, do której organizacja
dąży, poprzedzona jest wyborem odpowiedniej strategii, czyli planu działania. To z kolei
wymaga od firmy dokonania wielu analiz strategicznych, które wymagają bardzo dobrej znajomości przedsiębiorstwa oraz branży, w której ono działa. Celem pracy jest ocena pozycji strategicznej na przykładzie firmy Packprofil. Opisano definicje strategii, możliwości zastosowania poszczególnych strategii oraz metod analizy strategicznej. Przedstawiono charakterystykę przedsiębiorstwa oraz wskaźniki dotyczące produkcji i sprzedaży. Dokonano analizy otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego firmy, przedstawiono wnioski z przeprowadzonych analiz a także wskazówki do podjęcia odpowiednich kroków prowadzących do dalszego rozwoju.