Abstract:
Problematyka pracy dotyczy zagadnienia skutecznego zarządzania marką i
wykorzystania w tym celu działań promocyjnych.
Celem pracy było rozpoznanie problematyki marki, narzędzi i strategii jej
kształtowania. Podjęto także próbę określenia w jaki sposób promować markę oraz jaki
wpływ na markę ma promocja. Celem pracy było również przedstawienie i ocena marki Bonus – Plus, działającej na rynku piekarskim, a także wytyczenie możliwych kierunków dla jej rozwoju.
Rozdział pierwszy dotyczy pojęcia marki, jej cech oraz funkcji jakie spełnia.
Następnie traktuje o sile marki jako źródle przewagi konkurencyjnej. Krótko charakteryzuje
pojęcie przewagi konkurencyjnej oraz opisuje wyznaczniki silnej marki, nawiązując przy tym do wielu znanych na dzisiejszym rynku. Ostatni podrozdział skupia się kształtowaniu marki od podstaw.
Drugi rozdział dotyczy promocji. Jako pierwsze opisuje pojęcie, funkcje oraz
znaczenie promocji w działalności przedsiębiorstwa. Następnie charakteryzuje główne
instrumenty promocji, po czym próbuje określić wpływ promocji na markę. Na zakończenie
opisuje działania promocyjne jakie wspierały dwie polskie marki: Orlen i Frugo.
Rozdział trzeci otwiera część praktyczną pracy, dotyczącą marki Bonus – Plus.
Czwarty rozdział skupia się na zarządzaniu marką Bonus – Plus. Na początku autor
charakteryzuje tę markę. Następnie ocenia i analizuje jej pozycję i siłę. Ostatnia część
rozdziału jest propozycją własną autora i dotyczy zarządzania marką Bonus – Plus w
przyszłości.