Abstract:
Od kilku lat obserwuje się w Polsce bardzo szybki rozwój gospodarczy oraz wzrost stopy życiowej społeczeństwa. Dodatkowo, za sprawą firm zachodnich, pojawiły się nowe sytuacje rynkowe, nieznane do tej pory dla polskich przedsiębiorców. Wchodzące na rynki Europy Środkowej doświadczone korporacje stosują nowoczesne techniki zarządzania oraz stosują orientację marketingową. W związku z tak burzliwymi przemianami, jakie zachodzą w całym regionie, pojawiła się konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości i wdrożenia nowych wzorców. Przedmiotem niniejszej pracy jest wprowadzanie nowego produktu na rynek na przykładzie dynamicznie rozwijającego się przedsiębiorstwa prywatnego, a także czynników wewnętrznych decydujących o kształtowaniu wizerunku firmy. Przedstawiono genezę powstania i rozwoju marketingu jako filozofii istnienia, podjęto próbę zdefiniowania tego pojęcia oraz opisano narzędzia marketingu. Scharakteryzowano orientację marketingową, która budowana jest na podstawie badań i zbieranych informacji. Ukazano konieczność wyznaczania misji przedsiębiorstwa, która to pozwoli określić sens jego istnienia oraz opisano inne koncepcje działalności rynkowej, porównując je z marketingiem. Omówiono dotychczasową sytuację w firmie „Elster”. Przedstawiono jej rozwój i czynniki, jakie o nim zdecydowały. Ukazano firmę znajdującą się jeszcze w orientacji sprzedażowej, ale z już bardzo mocno zarysowującymi się symptomami nadchodzącej orientacji marketingowej. Scharakteryzowano produkty firmy, przedstawiono zarys strategii w ujęciu marketingowym i przedstawiono ich odzwierciedlenie w praktycznych działaniach.