Wprowadzanie nowego produktu na rynek na przykładzie przedsiębiorstwa "ELSTER"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Belniak, Stanisław
dc.contributor.author Kurnyta, Andrzej
dc.date.accessioned 2014-01-18T21:53:17Z
dc.date.available 2014-01-18T21:53:17Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4293
dc.description.abstract Od kilku lat obserwuje się w Polsce bardzo szybki rozwój gospodarczy oraz wzrost stopy życiowej społeczeństwa. Dodatkowo, za sprawą firm zachodnich, pojawiły się nowe sytuacje rynkowe, nieznane do tej pory dla polskich przedsiębiorców. Wchodzące na rynki Europy Środkowej doświadczone korporacje stosują nowoczesne techniki zarządzania oraz stosują orientację marketingową. W związku z tak burzliwymi przemianami, jakie zachodzą w całym regionie, pojawiła się konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości i wdrożenia nowych wzorców. Przedmiotem niniejszej pracy jest wprowadzanie nowego produktu na rynek na przykładzie dynamicznie rozwijającego się przedsiębiorstwa prywatnego, a także czynników wewnętrznych decydujących o kształtowaniu wizerunku firmy. Przedstawiono genezę powstania i rozwoju marketingu jako filozofii istnienia, podjęto próbę zdefiniowania tego pojęcia oraz opisano narzędzia marketingu. Scharakteryzowano orientację marketingową, która budowana jest na podstawie badań i zbieranych informacji. Ukazano konieczność wyznaczania misji przedsiębiorstwa, która to pozwoli określić sens jego istnienia oraz opisano inne koncepcje działalności rynkowej, porównując je z marketingiem. Omówiono dotychczasową sytuację w firmie „Elster”. Przedstawiono jej rozwój i czynniki, jakie o nim zdecydowały. Ukazano firmę znajdującą się jeszcze w orientacji sprzedażowej, ale z już bardzo mocno zarysowującymi się symptomami nadchodzącej orientacji marketingowej. Scharakteryzowano produkty firmy, przedstawiono zarys strategii w ujęciu marketingowym i przedstawiono ich odzwierciedlenie w praktycznych działaniach. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject marketing pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.subject orientacja marketingowa pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject marketing produktu pl
dc.subject wprowadzanie produktu na rynek pl
dc.title Wprowadzanie nowego produktu na rynek na przykładzie przedsiębiorstwa "ELSTER" pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info