Zarządzanie jakością w fabryce chemii gospodarczej na przykładzie firmy "GOLD DROP" S.p. z o.o. w Limanowej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Surdziel, Agnieszka Anna
dc.date.accessioned 2014-01-24T21:17:19Z
dc.date.available 2014-01-24T21:17:19Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4643
dc.description.abstract Obserwując uwidaczniający się od lat osiemdziesiątych wzrost oczekiwań klientów wobec jakości, wiele firm postawionych przed koniecznością zmiany dotychczasowej polityki w dziedzinie jakości. To właśnie konsument, który otrzymał miano „króla” dla przedsiębiorstwa, jest najlepszym weryfikatorem jakości. Dlatego najważniejszym celem zarządzania przez jakość jest pełne zaspokojenie potrzeb klienta przy minimalnych kosztach własnych. Pojęcia jakości nie możemy ograniczać tylko do charakterystyk technicznych produktów. Takie właśnie podejście, wywodzące się jeszcze z czasów Arystotelesa, który określił jakość jako „to co sprawia, że rzecz jest rzeczą, która jest”, ciągle jest mocno zakorzenione w kulturze europejskiej. Zupełnie inne podejście do jakości, bardziej podmiotowe, istnieje w kulturze amerykańskiej, gdzie jakość jest stopniem spełnienia oczekiwań klientów. Doskonałym uzupełnieniem tej definicji jest podejście japońskie, według którego jakość, to wszystko co można poprawić. Podmiotowe podejście do jakości skłania przedsiębiorstwa do wdrażania systemów jakości, których celem jest zapewnienie ciągłego i wysokiego stopnia powtarzalności pewnych charakterystyk w procesie produkcyjnym lub usłudze, zgodnie z wcześniejszym zaplanowaniem. Przykładem takich systemów jakości są normy ISO 9000. Ich wdrożenie jest pierwszym krokiem do wprowadzenia w przedsiębiorstwie kompleksowego systemu zarządzania w oparciu o jakość (TQM). ISO 9000 i TQM doskonale się nawzajem uzupełniają a ich prawidłowe wdrożenie daje przedsiębiorstwu przewagę konkurencyjną, wzmacnia jego pozycję na rynku oraz powoduje znaczne obniżenie kosztów. Autorka niniejszej pracy problematykę jakości szeroko opisana w literaturze przedmiotu odnosi do doświadczeń konkretnego przedsiębiorstwa „GOLD DROP” Sp. z o.o w procesie wdrażania systemu zarządzania jakością. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject Total Quality Management pl
dc.subject koła jakości pl
dc.subject marketing partnerski pl
dc.subject koszt jakości pl
dc.subject benchmarking pl
dc.subject systemy zarządzania jakością pl
dc.subject normy ISO serii 9000 pl
dc.subject ocena i certyfikacja systemu jakości pl
dc.subject firma „GOLD DROP” Sp. z o.o. pl
dc.title Zarządzanie jakością w fabryce chemii gospodarczej na przykładzie firmy "GOLD DROP" S.p. z o.o. w Limanowej pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info