Etyka w kulturze organizacyjnej AIG Bank Polska SA, jako strategiczny czynnik budowania wizerunku i przewagi konkurencyjnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Wielocha-Bolsęga, Beata
dc.date.accessioned 2013-07-18T13:05:56Z
dc.date.available 2013-07-18T13:05:56Z
dc.date.issued 2010-03-03 16:15:53
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/469
dc.description.abstract Wpływ etycznej kultury organizacyjnej, ukształtowanej w AIG Bank Polska SA, wspieranej przez kierownictwo i akceptowanej przez pracowników szeregowych, na sukcesy odnoszone na rynku usług finansowych, wizerunek i przewagę wśród konkurencji, stanowi źródło inspiracji tej pracy. W pierwszym rozdziale omówione zostało pojęcie etyki, oraz jej znaczenie w działalności współczesnych przedsiębiorstw. Przybliżone zostały teorie powstałe na przestrzeni wieków, odnoszące się do problemu powiązania etyki z gospodarowaniem. Przedstawione zostały także przykłady wpływu moralnego postępowania firm na ich pozytywny wizerunek powstający w otoczeniu bliższym i dalszym, stanowiący podstawę umacniania pozycji na rynku. Rozdział drugi przybliża najpopularniejsze definicje kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa, określa jej typologię opisaną w literaturze przedmiotu, oraz wskazuje na fundamentalną rolę kierownictwa, w procesie jej kształtowania i umacniania w firmie. Opisuje także, w jaki sposób etyka i moralność kultury organizacyjnej przekłada się na zdobywanie szacunku i renomy. W trzecim rozdziale zaprezentowana została kultura organizacyjna AIG Banku. Omówiono główne narzędzia, które ją wspierają oraz mogące się pojawiać konflikty interesów, deprawujące pracę załogi i powodujące zaburzenia w relacjach pracownik – bank oraz pracownik – klient. W ostatnim, czwartym rozdziale pracy, przeprowadzono badania empiryczne wśród dwóch najważniejszych grup, stanowiących o istnieniu i funkcjonowaniu AIG: pracowników i klientów. Zweryfikowano postawione hipotezy, oceniając stopień obecności etyki w kulturze organizacyjnej banku, oraz jej wpływ na kształtowanie jego wizerunku i przewagi konkurencyjnej na rynku usług finansowych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject etyka biznesu pl
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject kultura organizacyjna pl
dc.title Etyka w kulturze organizacyjnej AIG Bank Polska SA, jako strategiczny czynnik budowania wizerunku i przewagi konkurencyjnej pl
dc.title.alternative Ethics in corporate culture of AIG Bank Polska SA, as a strategic factor of developing the company's image and competitive advantage pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-07-15T08:56:10Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info