Aspekty wprowadzania szkoły językowej na rynek średniego miasta na podstawie zakładania przedsięwzięcia biznesowego Centrum Językowe Gołębia

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gorazd, Tomasz
dc.contributor.author Szyniec Joanna
dc.date.accessioned 2014-01-31T13:24:59Z
dc.date.available 2014-01-31T13:24:59Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5057
dc.description.abstract Powszechnie słyszy się, że small business jest podstawą dobrego funkcjonowania gospodarki. Za przykład stawia się Stany Zjednoczone, w których sektor małych i średnich przedsiębiorstw generuje ponad 97% Produktu Krajowego Brutto. W Polsce liczba ta jest mniejsza, ale z roku na rok otwieranych jest więcej firm. Postrzegane jest to jako szansa, a wzrost przedsiębiorczości Polaków jest mile widziany – zarówno przez ekonomistów jak i polityków. Głównym celem tej pracy jest ukazanie aspektów, z którymi musi się liczyć mała firma wchodząca na rynek. Zostały one podzielone na: prawne, organizacyjne, finansowe oraz marketingowe. Obszar prawny opisuje bariery postawione przez ustawodawcę. W tym dziale znajdą się również informacje o niedogodnościach i ułatwieniach stwarzanych przez urzędy, w których załatwia się sprawy związane z prowadzeniem firmy. Dotyczy to również możliwości otrzymania informacji od pracowników urzędu oraz jakości i profesjonalności ich obsługi. W dziale aspektów organizacyjnych znajdują się wszelkie bariery, które stają na drodze podczas planowania firmy oraz wdrażania jej w życie. Znajdują się tu zarówno problemy z pracownikami, jak i lokalowe oraz ofertowe. Dział finansowy opisuje trudności kapitałowe, a zwłaszcza problemy oraz propozycje ich rozwiązań związane z rozpoczęciem działalności. Dział marketingowy, bardzo ważny dla sukcesu przedsięwzięcia, opisuje plany, koszty i propozycje marketingu na rynku średniego miasta przy ograniczonych zasobach, jakimi dysponuje małe przedsiębiorstwo. Obserwując polski rynek oraz zachowania przedsiębiorstw na nim, ośmielę się postawić hipotezę, że wejście na rynek miasta średniej wielkości szkoły językowej obłożony jest wieloma trudnościami. Zarówno produkt jak i cała akcja informacyjna musi być bardzo starannie przygotowana, tak, by w najtrudniejszym dla przedsiębiorcy okresie uruchamiania firmy i wyrabiania marki, był on przygotowany na wszelkie ewentualności, którymi może zaskoczyć go rynek i konkurencja. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject szkoła językowa pl
dc.subject przedsięwzięcie biznesowe pl
dc.subject aspekty prawne pl
dc.subject metoda wyceny opłacalności inwestycji pl
dc.subject projekt biznesowy pl
dc.subject planowanie strategiczne pl
dc.subject projktowanie usług pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.subject firma usługowa pl
dc.subject oferta szkoły pl
dc.title Aspekty wprowadzania szkoły językowej na rynek średniego miasta na podstawie zakładania przedsięwzięcia biznesowego Centrum Językowe Gołębia pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info