Abstract:
Dynamiczny rozwój gospodarczy, szybkie zmiany w otoczeniu wymuszają na przedsiębiorstwach zmiany koncepcji zarządzania. Dziś już nie wystarcza, aby przedsiębiorstwo skupiło swoją uwagę na podejmowaniu bieżących decyzji dotyczących działalności organizacji czy tez osiągnięcia zysku w krótkim okresie czasu. Dziś, aby przedsiębiorstwo funkcjonujące w gospodarce rynkowej mogło osiągnąć sukces musi przede wszystkim skoncentrować się na wyznaczeniu długofalowych celów i sposobów ich osiągnięcia a co za tym idzie budowie strategii. Kluczem do sukcesu firmy jest wiec dobrze opracowana i wdrożona strategia, bo to ona stwarza możliwości przetrwania jednostki w gospodarce rynkowej i stymuluje jej dalszy rozwoju. Dziś wielu menedżerów wie, iż odpowiednie i konsekwentne formułowanie strategii firmy ma ogromne znaczenie, tak wiec, aby dobrze opracować strategię niezbędna jest szeroka analiza strategiczna przedsiębiorstwa i jej otoczenia, czyli zbiór metod i etapów postępowania. Głównym celem niniejszej pracy jest analiza i ocena sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa „Auto Biedroń”, działającego na rynku lokalnym powiatu tarnowskiego i częściowo dąbrowskiego. W niniejszej pracy analizie poddałam jeden z sektorów, w jakim działa omawiane przedsiębiorstwo a mianowicie sektor usług lakiernictwa pojazdowego, w którym to firma działa i specjalizuje się od początku swojej działalności na rynku usług motoryzacyjnych.