Abstract:
Przedmiotem niniejszej pracy jest omówienie produktów i usług oferowanych przez polskie banki, ze szczególnym uwzględnieniem instrumentów pochodnych oraz mających charakter innowacji finansowych na rynku polskim. Celem pracy jest zarówno teoretyczne przedstawienie, jak też omówienie praktycznego zastosowania produktów bankowych i wykorzystania ich przez banki w swojej działalności, a ponadto ocena zasad i elementów polityki produktu, ceny, kanałów dystrybucji i promocji. Z celami tymi wiążą się następujące hipotezy badawcze: Produkty bankowe spełniają wymagania rynku tak w aspekcie osób fizycznych jak i podmiotów gospodarczych; są konkurencyjne warunkowo i cenowo do podobnych produktów innych banków; kanały dystrybucji nie w pełni spełniają warunki w odniesieniu do klientów indywidualnych; instrumenty promocji i reklamy są zadowalające.
W pracy omówiono podstawowe zagadnienia odnoszące się do pojęcia marketingu bankowego, produktów bankowych oraz ich rodzajów, a także podstawowe cechy produktów bankowych. Przedstawiono wybrane aspekty metodologii badań funkcjonowania Banku, przedmiot działalności Kredyt Banku S.A. oraz produkty bankowe oferowane osobom
fizycznym i podmiotom gospodarczym. Dokonano analizy porównawczej znaczących produktów bankowych Kredyt Banku S.A. z bankami konkurencyjnymi.