Rola marketingu politycznego w zwiększaniu skuteczności kampanii wyborczej na podstawie wyborów parlamentarnych i prezydenckich w Polsce w 2005 roku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Strzałka, Krzysztof
dc.contributor.author Hanc Dominika
dc.date.accessioned 2014-02-02T18:36:51Z
dc.date.available 2014-02-02T18:36:51Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5164
dc.description.abstract W 2005 roku w Polsce odbyły się czwarte demokratyczne wybory prezydenckie. Oprócz tego praktycznie zbiegły się z nimi w czasie wybory parlamentarne. Trudno było nie zwrócić uwagi na docierające na każdym kroku do potencjalnego wyborcy elementy marketingu politycznego. Mimo że jest on obecny w Polsce od 1989 roku, to w porównaniu do Stanów Zjednoczonych (pioniera w tej dziedzinie)jest on u nas nadal w stanie pierwotnym. Nie można jednak zbagatelizować ogromnego przeskoku, jaki dokonał się od tego czasu w rozwoju technik służących do przekonywania obywateli by udzielili swojego poparcia danej partii czy politykowi. W tym roku, oprócz standardowych już reklam w prasie, radiu i telewizji, ulotek czy billboardów pojawiły się także inne metody, takie jak mailing „(wysyłanie listów), telemarketing (telefonowanie do wyborców), czy coraz popularniejszy Internet. Kampanie wyborcze w Polsce są coraz bardziej profesjonalne i spójne. Odchodzi się już od tak zwanych ofert wyborczych „na wyczucie” i kampanii „do kogokolwiek” i „gdziekolwiek” na rzecz strategii zdefiniowania typu potencjalnych wyborców i podejmowania celowych działań by do nich dotrzeć. Wzrasta także znaczenie doradców politycznych, sztabów wyborczych i odpowiedniego doboru kanałów komunikacji z potencjalnym elektoratem. Ponadto, marketing polityczny jest obecnie niezbędny w rywalizacji wyborczej, a współczesne wybory demokratyczne nie mogą odbyć się bez użycia jego metod i narzędzi. Warto więc, mając możliwość dostępu do faktycznych danych, przeanalizować wybory prezydenckie i parlamentarne w 2005 roku pod tym względem. Zwłaszcza, że marketing polityczny ma rosnące znaczenie także w Polsce a dalszy rozwój w tym zakresie jest nieuchronny. Tematem niniejszej pracy jest próba przedstawienia relacji między zastosowaniem marketingu politycznego, a skutecznością kampanii wyborczych. Za punkt wyjścia posłużą teorie marketingu politycznego oraz analiza jego praktycznego zastosowania w wyborach, które odbyły się w Polsce w 2005 roku. Celem pracy jest upowszechnienie przekonania, że umiejętne zastosowanie marketingu politycznego jak i dobór skutecznych narzędzi w kampaniach wyborczych, zwiększa ich efektywność i jest niezbędne dla odniesienia sukcesu we współczesnej polityce. Ponadto, niesprawne użycie jego technik i metod może doprowadzić do przegranej w rywalizacji wyborczej. Zadanie badawcze polegać będzie na określeniu roli marketingu politycznego w wyborach parlamentarnych i prezydenckich w Polsce w 2005 roku. Metodami badawczymi pracy są analiza kampanii wyborczych oraz ankieta pokazująca rzeczywisty wpływ marketingu politycznego na społeczeństwo. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marketing polityczny pl
dc.subject kampania wyborcza pl
dc.subject wybory parlamentarne pl
dc.subject wybory prezydenckie w 2005 r. pl
dc.subject reklama polityczna pl
dc.subject public relations pl
dc.subject marketing bezpośredni pl
dc.subject akcje masowe pl
dc.subject manipulacje pl
dc.subject partie polityczne pl
dc.subject program wyborczy pl
dc.subject zarządzanie kampanią wyborczą pl
dc.title Rola marketingu politycznego w zwiększaniu skuteczności kampanii wyborczej na podstawie wyborów parlamentarnych i prezydenckich w Polsce w 2005 roku pl
dc.title.alternative The role of the political marketing in increasing the effectiveness of election campaign on the basis of parliamentary and presidential elections in Poland in 2005 en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info