Prognozowanie sprzedaży w małym przedsiębiorstwie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jabłoński, Tomasz
dc.contributor.author Maciaś Małgorzata
dc.date.accessioned 2014-02-09T22:54:39Z
dc.date.available 2014-02-09T22:54:39Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5414
dc.description.abstract W dynamicznie zmieniających się warunkach funkcjonowania przedsiębiorstwa wzrasta znaczenie prognozowania w zarządzaniu. Z roku na rok rośnie popularność stosowania naukowych metod przewidywania kierunków i szybkości rozwoju ekonomicznego. Stosowanie metod prognostycznych daje firmom możliwość szybkiej reakcji na zmiany tych elementów otoczenia, które wywierają duży wpływ na ich działalność. Celem niniejszej pracy jest pokazanie, że prognozowanie wcale nie jest trudne i że korzystając z prostych narzędzi można łatwo i szybko dobrać odpowiednią metodę prognozowania i samemu obliczyć prognozę. Autor przedstawia firmę „Piekarnia Janowscy s.c.” i na podstawie udostępnionych danych dotyczących sprzedaży pieczywa, podejmuje próbę stworzenia prognozy popytu dla dwóch gatunków pieczywa. Autor udowadnia, że stosowanie prostych metod prognozowania daje korzystne rezultaty, a najbardziej dokładne prognozy dają: metoda Holta – Wintersa dla danych dotyczących chleba mieszanego, oraz metoda Holta dla danych dotyczących chleba pszennego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject prognozowanie pl
dc.subject model ekonometryczny pl
dc.subject metody prognozowania pl
dc.subject prognoza popytu pl
dc.subject metoda Holta – Wintersa pl
dc.title Prognozowanie sprzedaży w małym przedsiębiorstwie pl
dc.title.alternative Small entersprise sales forecasting en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info