dc.contributor.advisor |
Matyja, Rafał |
|
dc.contributor.author |
Fudala Bogusława |
|
dc.date.accessioned |
2014-02-10T00:00:24Z |
|
dc.date.available |
2014-02-10T00:00:24Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/5440 |
|
dc.description.abstract |
Inspiracją do napisania niniejszej pracy była krótka analiza dynamiki preferencji wyborczych w pierwszych wolnych wyborach prezydenckich po upadku realnego socjalizmu w Polsce. W swojej pracy autorka po kolei badała każdą prezydencką kampanię wyborczą. Stworzyła kalendaria kandydatów, które opisywała wraz z wynikami badań opinii publicznej dwóch ośrodków badawczych CBOS i OBOP. W celu dokładnego zbadania działań kandydatów „dzień po dniu” oraz ich sztabów autorka musiała posiadać szczegółowe informacje na temat kalendarza każdego z pretendentów. Z uzyskanych informacji tworzyła „szkielety” spotkań kandydatów z sympatykami, w których również umieszczała najważniejsze wydarzenia, jakie miały miejsce podczas prowadzonej kampanii. Aby zobrazować kampanie poszczególnych kandydatów intuicyjnie wybierała najistotniejsze wydarzenia i umieszczała na dołączonych do pracy wykresach. Badanie to miało na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie - Jaka jest dynamika kampanii prezydenckich w Polsce oraz jak dynamika kampanii wyborczej wpływa na wybory? W pracy autorka stara się również zwrócić uwagę na znaczenie marketingu politycznego oraz jego wpływ na przebieg kampanii wyborczej. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
politologia |
pl |
dc.subject |
polityka |
pl |
dc.subject |
kampania prezydencka |
pl |
dc.subject |
marketing polityczny |
pl |
dc.subject |
dynamika kampanii kandydatów |
pl |
dc.title |
Dynamika kampanii wyborczych w polskich wyborach prezydenckich w latach 1990 - 2005 |
pl |
dc.title.alternative |
The dynamics of Polish presidential campaigns between 1990 and 2005 |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |