Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek polski na przykładzie piwa Okocim Palone

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Piątek Karolina
dc.date.accessioned 2014-02-10T08:10:23Z
dc.date.available 2014-02-10T08:10:23Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5454
dc.description.abstract Nowy produkt, niejednokrotnie nazywany przez marketingowych specjalistów zwiastunem dobrobytu i gwarancją na utrzymanie długoterminowego zysku, staje się dziś jedną z niewielu kart przetargowych, jakie może użyć przedsiębiorstwo w walce o zdobycie przewagi konkurencyjnej w branży. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie poszczególnych etapów wprowadzania nowego produktu na rynek na przykładzie piwa Okocim Palone i ich ocena. W pierwszym rozdziale autorka definiuje pojęcie nowego produktu, ukazuje jego funkcję, którą pełni on w marketingu oraz przeprowadza dyskusję na temat istoty strategii wprowadzania nowego produktu na rynek. Rozdział drugi poświęcony metodologii zintegrowanego procesu wprowadzania nowego wyrobu na rynek umożliwia czytelnikowi przeanalizowanie głównych działań marketingowych, jakie powinny mieć miejsce podczas rozwoju nowości oraz jej komercjalizacji. W następnym rozdziale autorka pracy przedstawia historię i działalność firmy Carlsberg Polska oraz charakteryzuje sytuację panującą na polskim rynku piwowarskim. Kolejny rozdział jest empiryczny i zawiera opis procesu wprowadzania na rynek nowego piwa Okocim Palone przeprowadzonego na początku roku 2005 przez korporację Carlsberg Polska. Informacje wykorzystane w powyższym rozdziale zostały w większości pozyskane z wewnętrznych materiałów przedsiębiorstwa. Ocena zintegrowanego procesu rozwoju i komercjalizacji ciemnobursztynowego trunku została zawarta w ostatnim, piątym rozdziale pracy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marketing pl
dc.subject wprowadzanie produktu na rynek pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.subject analiza ekonomiczna produktu pl
dc.subject komercjalizacja produktu pl
dc.title Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek polski na przykładzie piwa Okocim Palone pl
dc.title.alternative Strategy for launching a new product using the Polish beer Okocim Palone as an example en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info