Znaczenie jakości dla osiągnięcia długofalowego sukcesu na rynku usług edukacyjnych na przykładziie Wyższej Szkoły Biznesu -National - Louis- University w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Białek Barbara Anna
dc.date.accessioned 2014-02-13T11:07:59Z
dc.date.available 2014-02-13T11:07:59Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5646
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest pokazanie znaczenia jakości usługi edukacyjnej dla długofalowego sukcesu niepaństwowej szkoły wyższej na przykładzie Wyższej Szkoły Biznesu – National-Louis University w Nowym Sączu. Założeniem jest, że Polska będzie zmierzała do modelu ukształtowanego w krajach wysoko rozwiniętych, gdzie duże znaczenie ma ranga uczelni. Analiza działań projakościowych WSB-NLU, świętującej w tym roku dziesięciolecie swojej obecności na rynku usług edukacyjnych w Polsce, osadzona została w szerokim kontekście rynku, marketingu, oraz produktu. W tym celu w rozdziale pierwszym uporządkowano różnorodne spojrzenia na pojęcie usługi względem innych pojęć ekonomicznych. Motywem do podjęcia takiej próby była chęć uniknięcia obserwowanej w wielu opracowaniach naukowych nieostrości lub wieloznaczności interpretacji ekonomicznego pojęcia usług. Rozdział pierwszy ma również na celu ustalenie i sformułowanie specyficznych cech usług oraz implikacji marketingowych tych atrybutów, a także wprowadzenie pojęcia jakości i pojęcia orientacji rynkowej. W rozdziale pierwszym uwzględniono dorobek współczesnej teorii marketingu usług, a przede wszystkim szkoły nordyckiej. W podejściu autorki akcent położony został na fundamentalne znaczenie jakości usług oraz na konieczność stosowania całościowej koncepcji marketingu, opartej na marketingu zintegrowanym, czyli na kompleksowym ujęciu marketingu zewnętrznego, wewnętrznego, i interakcyjnego. Cały rozdział drugi odnosi się do interpretacji edukacji jako usługi, przedstawia miejsce usługi edukacyjnej w gospodarce narodowej, oraz przynależność usługi edukacyjnej do różnych kategorii usług wyodrębnionych według kilku kryteriów. W celu pełnego zrozumienia kontekstu działalności niepaństwowych szkół wyższych konieczne było spojrzenie na rynek usług edukacyjnych w Polsce. Rozdział drugi analizuje również pojęcie jakości w odniesieniu do szkolnictwa wyższego. W tym celu przedstawiono zewnętrzne oraz wewnętrzne systemy zapewniania jakości kształcenia oraz powiązania pomiędzy tymi systemami. Historię, ofertę edukacyjną, zakres działalności, oraz strukturę organizacyjną Uczelni przedstawiono w rozdziale trzecim niniejszej pracy. W drugiej części rozdziału trzeciego autorka podejmuje próbę analizy działań Szkoły na rzecz podnoszenia jakości usługi edukacyjnej oraz ich wpływu na odniesiony sukces. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject usługi pl
dc.subject marketing usług pl
dc.subject cechy usług pl
dc.subject jakość usług pl
dc.subject postrzeganie jakości pl
dc.subject usługi edukacyjne pl
dc.subject marketing usług edukacyjnych pl
dc.subject WSB-NLU pl
dc.subject szkolnictwo wyższe pl
dc.title Znaczenie jakości dla osiągnięcia długofalowego sukcesu na rynku usług edukacyjnych na przykładziie Wyższej Szkoły Biznesu -National - Louis- University w Nowym Sączu pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info