Postrzeganie różnych rodzajów reklamy przez konsumentów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Ruchała, Alicja
dc.date.accessioned 2014-02-13T15:33:13Z
dc.date.available 2014-02-13T15:33:13Z
dc.date.issued 2011-11-18 19:02:00
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5683
dc.description.abstract Reklama stanowi dziś nieodłączny element funkcjonowania mechanizmów rynkowych na całym świecie. Zaprojektowanie i realizacja kampanii reklamowych powinny być poprzedzone stosowną analizą, uwzględniającą charakterystykę potencjalnych odbiorców przekazu oraz określenie ich preferencji i potrzeb. W związku z powyższym warto podjąć badania nad tym zagadnieniem, zwłaszcza w aspekcie postrzegania różnych rodzajów reklamy przez konsumentów. Badania takie będą wymagały przede wszystkim zdefiniowania takich pojęć, jak: reklama, konsument i dobra konsumpcyjne. Konieczne będzie również zaprezentowanie bardziej szczegółowej charakterystyki tych pojęć, obejmującej spotykane w literaturze i praktyce podziały i klasyfikacje. Część właściwą analizy stanowić będą natomiast badania ankietowe, przeprowadzone wśród różnych grup konsumentów, które pozwolą na ustalenie, jaki wpływ na decyzje zakupowe przez nich podejmowane może mieć przekaz reklamowy, którego będą odbiorcami. Na tej podstawie przedstawiona zostanie ocena wiarygodności, atrakcyjności i zawartości merytorycznej poszczególnych rodzajów reklamy zdaniem badanych osób; opinia respondentów na temat wykorzystania różnych rodzajów reklamy w promowaniu dóbr konsumpcyjnych różnego typu oraz ocena istotności niektórych elementów przekazu reklamowego przy korzystaniu z poszczególnych mediów reklamowych. Badania ankietowe przeprowadzone wśród różnych grup konsumentów, których celem było zbadanie postrzegania przez nich różnych rodzajów reklamy, w zdecydowanej większości potwierdziły przyjęte uprzednio hipotezy badawcze. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject konsument pl
dc.subject dobra konsumpcyjne pl
dc.subject promocja pl
dc.subject efektywność reklamy pl
dc.title Postrzeganie różnych rodzajów reklamy przez konsumentów pl
dc.title.alternative The perception of different types of advertising by consumers pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-13T14:51:10Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info